Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
211449
|
|
Türkçe öğretmeni adaylarının yeterlilik algıları ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları / Qualification perception of the Turkish teacher candidates and attitudes to teaching occupation
Yazar:RAMAZAN ÇETİNKAYA
Danışman: Y.DOÇ. KAZIM KARABÖRK
Yer Bilgisi: Selçuk Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Türk Dili ve Edebiyatı = Turkish Language and Literature
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
68 s.
|
|
Bu çalısmada, Türkçe ögretmeni adaylarının sahip olması gereken yeterliliklerene seviyede sahip oldukları ve ögretmenlik meslegine yönelik tutumlarının nasıl olduguarastırılmıstır. Bu nedenle arastırma, genel tarama modelinin bir türü olan iliskiseltarama modeli ile gerçeklestirilmistir. Arastırmada veri toplamak amacıyla kisisel bilgiformu, ?Ögretmenlik Meslegine Yönelik Tutum Ölçegi?, ?Ögretmen Yeterlilik Ölçegi?kullanılmıstır.Arastırmanın evrenini Konya ilinde yer alan Selçuk Üniversitesi Egitim FakültesiTürkçe Ögretmenligi Bölümü 4. Sınıf 1. ve II. ögretim ögrencileri olusturmaktadır.Çalısma evreni ise bu bölümdeki ögrencilerden tesadüfî küme örnekleme yolu ile seçilenögrencilerden olusmaktadır. Arastırmanın niceliksel boyutu, 2006?2007 egitim-ögretimyılında, Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Türkçe Ögretmenligi Bölümü 4. Sınıfınadevam eden 300 ögrenci ile sınırlıdır.Arastırmada elde edilen nicel veriler, SPSS programında çözümlenmistir.Katılımcıların görüsleri arasında fark olup olmadıgı; tek yönlü varyans analizi(ANOVA), t testi, Dunnet C ve LSD testi ile kontrol edilmistir.Arastırma sonunda literatür taramasından ve arastırmadan elde edilen verileregöre arastırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmistir.
|
|
In the following work, it has been presented to what extend the candidates ofTurkish teaching have the capability of instructing and what sorry of attitudes they havetowards instructing; there fore, the following work has been brought out with the modelof correlation which is an example of general evaluation model. In order to otherinformation fort he following work, the scale of the attitudes towards teaching capabilityhave been used.The frame of the work has been comprised with the students studying at theTurkish teaching department of the University of Selcuk at the grade of 4th, and thosestudents were selected random to participate the study. That is, the total frame of thiswork has been composed of the students who have been studying at the grade of 4th inthe University of Selcuk in the education term of 2006/20007.The data derived from the search has been analysed with the programme ofSPSS. Whether the participants have variation in viewpoints has been checked singledirected variation analysis (ANOVA), t test and LSD test.In the conclusion part, has been included in the proposal made by the researcherin accordance with the data derived from the search of literature and the search. |