Tez No İndirme Tez Künye Durumu
179020
Elektronik ofis ekipmanları tasarımına algısal bir yaklaşım / Perceptual approach to electronic office equipments design
Yazar:ÖZDEN SEVGÜL
Danışman: DOÇ.DR. ERTUĞRUL ALGAN
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstriyel Sanatlar Ana Bilim Dalı
Konu:Bilim ve Teknoloji = Science and Technology ; Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
229 s.
Birey, çalısma yasamında bilginin islenmesi ve bilgi iletisimi için kullandıgı elektronik ofis donanımları ile sürekli iletisim halindedir. Elektronik ofis donanımları fizyolojik, fiziksel, temel islevsel, kavramsal, sembolik, sosyokültürel, psikolojik, duygusal, estetik, teknolojik, ekonomik bilgilere sahiptir. Birey bu bilgileri, elektronik ofis donanımlarının bir bütün halinde kurgulanan form, renk, malzeme, doku, ölçü gibi tasarım ögelerini, isaretlerini ve sembollerini duyu organları ile algılayarak edinir. Baska bir deyisle birer sifre olan, kurgulanmıs tasarım ögeleri, isaretler ve semboller bir elektronik ofis donanımının fizyolojik, fiziksel, temel islevsel, kavramsal, sembolik, sosyokültürel, psikolojik, duygusal, estetik, teknolojik, ekonomik bilgilerini bireye iletir. Sifrelerle bilgileri tanımlayan, algılayan, yorumlayan birey fiziksel, psikolojik ve sosyal bir eyleme geçer. Bireyin çalısma yasamında fiziksel çevresini olusturan elektronik ofis donanımları bireyin fiziksel, sosyal, psikolojik davranıslarını etkiler. Bu nedenle algılanan bilginin biçimi, dogrulugu, yönlendiriciligi, etkileri önemlidir. Bir baska deyisle elektronik ofis donanımlarının tanımlanmasında, algılanmasında, yorumlanmasında ve bireyde yarattıgı fiziksel, sosyal, psikolojik etkilerde tasarım kurgusu önemlidir. Anahtar Sözcükler: Ürün Tasarımı, Ürün Tasarımı Ögeleri, Algı, Kültür, Elektronik Ofis Donanımları, Ofis.
Person is always in communicate with electronic office equipments that are used for information process and information communication in her/his working life. Electronic office equipments have physiologic, physical, main functional, conceptual, symbolic, socio-cultural, psychological, emotional, aesthetic, technological, economic informations. Person gets these informations by perceiving design elements of electronic office equipments like form, colour, material, texture, scale, marks and symbols that are organized in a whole with her/his sensoriel organs. Put in differently, organized design elements, marks and symbols that are a code, transmit physiological, physical, main functional, conceptual, symbolic, socio-cultural, psychological, emotional, aesthetic, technologic, economic informations of electronic office equipments to the person. Person who describes, perceives, comments these informations with codes puts physical, psychological , social operation. Electronic office equipments what compose the person?s physical enviroment, effect person?s physical, psychological attitudes and operations. Because of this shape, accuracy, guidingness, effects of perceived information is important. Put in differently, design organization is important in describing, perceiving, commenting the electronic office equipments and effects physical, psychological , social attitudes that caused on the person. Keywords: Product Design, Product Design Elements, Perception, Culture, Electronic Office Equipments, Office.