Tez No İndirme Tez Künye Durumu
705665
Ahmet Hamdi Tanpınar'ın mektup, makale ve ders notlarında estetik eğitiminin incelenmesi / Analysis of aesthetics education in Ahmet Hamdi Tanpınar's letters, articles and lecture notes
Yazar:NAİLE DİREK
Danışman: PROF. DR. BÂKİ ASİLTÜRK
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Türk Dili ve Edebiyatı = Turkish Language and Literature
Dizin:Ders notları = Grades ; Estetik = Aesthetics ; Estetik eğitimi = Aesthetic education ; Güzel sanatlar = Fine arts ; Makale = Article ; Mektuplar = Letters ; Sanat = Art ; Tanpınar, Ahmet Hamdi = Tanpınar, Ahmet Hamdi
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2021
168 s.
Bu tezde estetik eğitimi konusu, Ahmet Hamdi Tanpınar'ın mektup, makale ve ders notları örnek alınarak incelenmeye çalışılmıştır. Estet bir şahsiyet olan Tanpınar'ın söz konusu eserlerinde güzel sanat dallarına dair belirttiği görüşleri belirlenmiş ve bu görüşlerinden yola çıkılarak estetik eğitimi, Tanpınar örneği ile araştırılmaya çalışılmıştır. İlk olarak sanat, yüce ve güzel, estetik, estetik eğitimi gibi konular üzerinde durularak kuramsal çerçeve sunulmuş ve tezin felsefi altyapısı çizilmeye çalışılmıştır. Daha sonra Tanpınar'ın güzel sanat dallarına dair görüşlerinden yola çıkılarak onun estetik algısı ve beğenisi ortaya konulmuştur. Bu yapılırken bağlamdan kopmamak adına yalnızca estetik eğitimi ile ilişkilendirilebilecek olanları seçilmiştir. Sırasıyla edebiyat sanatı; plastik sanatlardan resim, heykel ve mimari; müzik, tiyatro ve sinema sanatları ele alınarak incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: estetik, sanat, güzel sanatlar, estetik eğitimi
In this thesis, the subject of aesthetic education has been tried to be analyzed by taking the letters, articles and lecture notes of Ahmet Hamdi Tanpınar. The views of Tanpınar, who is an aesthetic personality on the branches of fine art in his works were determined and based on these views, aesthetic education was tried to be investigated with the example of Tanpınar. First, the theoretical framework was presented by focusing on subjects such as art, sublime and beauty, aesthetics, and aesthetic education, and the philosophical background of the thesis was tried to be drawn. Then, based on Tanpınar's views on fine arts, his aesthetic perception and taste were revealed. While doing this, only the ones that can be associated with aesthetic education were chosen in order not to break from the context. Recpectively literary art; pictorical art, sculpture art, architectural art from plastic arts; music, theatre and cinema arts have been studied. Keywords: aesthetic, art, fine arts, aesthetic education