Tez No İndirme Tez Künye Durumu
548698
IMSSAP: After school interactive mobile learning student support application / IMSSAP: Okuldan sonra etkileşimli mobil öğrenme öğrenci destek uygulaması
Yazar:AHMAD KHACHAN
Danışman: DOÇ. DR. AHMET ÖZMEN
Yer Bilgisi: Sakarya Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Bilişim Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2019
128 s.
Bu araştırmada, dünya çapında m-öğrenme geliştirme sürecine giriyoruz. M-öğrenme aracımızı tasarlarken sosyal ve pedagojik faktörler kullanılmaktadır. Popülerlik odaklı bir kültürde, kullanıcılar arasındaki etkileşim tartışmaları zenginleştirir ve bilgi paylaşımını teşvik eder. Uygulama android yazılım geliştirme seti ve java programlama dili kullanılarak tasarlandı ve oluşturuldu. Google bulut depolama, verileri kaydetmek için gerçek zamanlı bir veritabanı altyapısı kullanıldı. Test ve geribildirim için Sakarya Üniversitesi, Türkiye. Anket tanıtılmadan önce, öğrenme sürecinin kavramı tartışılmıştır. Uygulamayı kullandıktan sonra, öğrenciler anketi cevapladılar. Anket üç ana noktayı yansıtıyordu: performans, kazanç ve mobil öğrenmenin kabulünü etkileyen sosyal faktörler. Popülerlik, öğrencileri mobil öğrenmeyi benimsemeye teşvik eden en önemli faktörlerden biridir. Anahtar Kelimeler: mühendislik, eğitim, etkileşimli yazılım, sınıf gösterimi, lisans eğitimi.
In this research, we are engaging in the process of developing m-learning around the world. Social and pedagogical factors are being used while designing our m- learning tool. In a popularity-driven culture, interaction between users enriches discussions and promotes knowledge share. The application was designed and created using android software development kit and java programming language. Google cloud storage a real-time database infrastructure was used to save data. The application was offered to students in different majors in engineering departments in Sakarya University, Turkey, for testing and feedback. Before conducting the questionnaire we introduced mobile learning concept to students and explained its importance in their own learning process. After using the application, students answered the questionnaire. The questionnaire reflected three major points: performance, gain and the social factors effecting mobile learning acceptance. Popularity is one of the top factors that motivated learners to adopt mobile learning. Keywords: Engineering, Education, Interactive Software, classroom Demonstration, Undergraduate Education.