Tez No İndirme Tez Künye Durumu
233707
Birden fazla kazaya karışmış/kural ihlali yapmış sürücülerin web tabanlı uzaktan eğitim ile yeniden eğitilmesi / Re-instruction of drivers who have included in traffic accidents/violated traffic rules more than ones by web based distance education
Yazar:ÖZEL SEBETCİ
Danışman: PROF. DR. ULVİ ŞEKER
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Kazaların Çevresel ve Teknik Araştırması Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Bilgisayar destekli öğretim = Computer assisted instruction ; Trafik kazaları = Traffic accidents
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2008
188 s.
Trafik kazalarının ülkemiz ve dünya açısından önemi, insan hayatı ve ekonomik kayıplar dikkate alındığında, günümüz için kaçınılmaz bir gerçektir. Her konuda olduğu gibi eğitim, trafik kazalarını önlemede de önemli bir faktördür. Eğitim denince de çağımızda birçok avantajıyla beraber uzaktan eğitim gündeme gelmektedir ve sürücü eğitiminde de kullanılabilir. Bu çalışmanın amacı, trafik kazalarına sürücü kusurları ile karışmış kişilerin yeniden bilgilendirilmesini konu almaktadır. Özellikle kazalara birden fazla karışmış veya kural ihlali yapmış ve bu kazalarda/kural ihlallerinde sürücü kusurları ön planda yer alan sürücülerin belirlenmesi, yine bu sürücülerin genel trafik bilgilerinin ölçülmesi ve kusur yoğunluklarının ortaya konması sonucunda kusurların internet tabanlı eğitimle ortadan kaldırılması hedeflenmektedir. Kazalara karışmış kişilerin özellikle kazadaki kusur çeşitliliği ve sıklığı üzerinde durularak ve sürücülerin genel trafik bilgileri tespit edilerek elde edilen bilgiler ışığında çalışma amacı olan yeniden bilgilendirme yapılırken bu kusurlar üzerinde eğitimin yoğunlaşması hedeflenmektedir. Kusurların sürücü tarafından birden fazla yapılması veya bu kusurların çeşitliliğinin fazlalığı kişilere gerekirse tekrar genel trafik eğitimi verilmesini de gündeme getirecektir. Çalışmada, uzaktan eğitim tabanlı bu eğitim; nesne tabanlı programlama kullanılarak yazılan www.e-surucu.com internet adresinde 366 kişiden oluşan kursiyerlere uygulanmıştır. Eğitim başlangıcında kusurlu trafik kazası geçirmiş sürücüler belirlendikten sonra, kusur türlerine ve genel trafik bilgisine göre hazırlanan ilk sınava girerler. İlk sınav sonrası sürücüler eğitime tabi tutularak aynı metotla hazırlanmış ikinci sınava alınırlar. Bu çalışmada bu sınav sonuçları temel alınarak elde edilen veriler ışığında değerlendirme yapılmıştır. Değerlendirmeler sonucunda kursiyerlerin ortalama başarı puanları eğitim modülü uygulaması öncesi ilk sınav için 16,46 iken, eğitim modülü uygulaması sonrası son sınav için 30,02 düzeyine çıkmıştır. Bu durum incelendiğinde, puanlar arasındaki ortaya çıkan %50'lik artışın nedeninin, sitenin eğitim modülüne bağlı olduğu düşünülmektedir.
The importance of traffic accidents for our country and for the world is an unavoidable fact today when human life and economical loss are considered. Education is an important factor to prevent traffic accidents as it is for every other issues. In this context, web based long distance education with many advantageous becomes a current topic in our age which can be used in the instruction of drivers. The aim of this study is re-education of drivers who have included in traffic accidents with their own mistakes. Especially, the determination of the drivers who have included in traffic accidents or violated traffic rules more than ones where the main reason of those accidents were the driver's mistake, by assessing the knowledge of the general traffic rules of these drivers and their mistakes in the accidents, removing those mistakes by web based long distance education are targeted. The education is going to be concentrated on the diversity and the frequency of the mistakes committed. In the case of repeating traffic rules violations, and due to the diversity of those violations, it would be possible to recommend the driver to take the general driving education once again. In the present study, we have applied the web based long distance education to 366 trainee by the web site www.e-surucu.com which has been constructed by object oriented programming technology. In the beginning of the education, the drivers who have included in an accident take an assessment test which is prepared with respect to the kind of the mistake committed by the driver. Then, the drivers are educated in the light of the assessment. At the end of the education, a second test is applied. We have observed in our study that while the rate of success in the first test was 16,46, after our web based long distance education module the rate of succes for the last test is increased to 30,02. The reason for nearly 50% difference between the rates is considered to be related to the education module itself.