Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
215676
|
|
Sınıf öğretmenlerinin zihin engelli kaynaştırma öğrencileri için sınıf içinde yaptıkları öğretimsel uygulamaların belirlenmesi / To determine the educational adaptations of class teachers for inclusive students with mental disabilities
Yazar:MESUT ÖNDER
Danışman: Y.DOÇ.DR. EMİNE ERATAY
Yer Bilgisi: Abant İzzet Baysal Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Özel Eğitim Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
114 s.
|
|
Bu arastırmanın amacı, ilkögretim okullarında görev yapmakta olankaynastırma sınıf ögretmenlerinin zihin engelli ögrencileri için sınıfta yapmısoldukları ögretimsel uyarlamaları belirlemektir. Arastırmanın örneklemini bir ildekiilkögretim okullarında görev yapmakta olan gönüllü 29 sınıf ögretmeniolusturmaktadır. Arastırmanın verileri niteliksel veri toplama yöntemlerinden yarıyapılandırılmıs görüsme teknigi ile toplanmıstır.Arastırmanın sonuçlarına bakıldıgında; kaynastırma uygulamalarını yürütensınıf ögretmenlerinin tamamı özel egitim ile ilgili herhangi bir programakatılmadıgını belirtmistir. Ögretmenlerin sadece 10 tanesi kaynastırma uygulamalarıhakkında olumlu görüs bildirirken geri kalan 19 ögretmen kaynastırma uygulamalarıhakkında olumsuz görüs bildirmislerdir. Ögretmenlerin bir bölümü özel gereksinimliögrenciyi sınıfa yerlestirmeden önce onun hakkında detaylı bilgi toplamadıklarınıbelirtmislerdir. Ögretmenlerin 13 tanesi kaynastırma ögrencisini sınıfayerlestirmeden önce, diger ögrencilere kaynastırma ögrencisinin özellikleri hakkındaherhangi bir bilgi vermediklerini belirtirken, 19 ögretmenin kaynastırma ögrencileriile ilgili olarak olumsuz düsünceler içinde oldukları belirlenmistir. Kaynastırma sınıfögretmenlerinin 17'si sınıfta özel gereksinimli ögrenci için uyarlama yapmadıklarınıbelirtirken geri kalan 12 ögretmende ders esnasında küçük degisikliklere gittikleriniifade etmislerdir. Ögretmenlerin büyük bir bölümü özel gereksinimli ögrenci için ekögretim amaçları belirlemeyip sadece derslerde daha basit konulara yer verdiklerinibelirtmislerdir. Ögretmenlerin tamamı akademik konuların dısında da özelgereksinimli bireyler için günlük yasam, okul yasamı, toplumsal yasam gibi islevselyasam becerilerine yer verdiklerini ifade etmislerdir. Kaynastırma sınıfögretmenlerinden 28'i uyarlamalar için destek almadıklarını, 21 ögretmende destekhizmetlerden yararlanmadıklarını belirtmislerdir.Anahtar Kelimeler: Zihin Engelli Ögrenci, Kaynastırma, Sınıf Ögretmeni,Ögretimsel Uyarlama
|
|
The aim of this research is to determine the educational adaptations of whichclass teachers did in the class for the inclusive students with mental disabilities.Sampling of research is formed by 29 volunteer class teachers who work in the onethe county. The data of research is collected by qualitative data collectionmethods; semi-structured interview and by observing combining classes.As we look at the results of research; it is identified that all the class teachersdidn?t attend any educational programmes related with special education. When theteachers of only ten respond positively about the application of inclusive, the rest 19teachers respond negatively about the application of inclusive. All the teacherspointed out that they didn?t collect detailed information about her/him before theyarrange her/him a place. It is determined that 19 teachers are in a negative thoughtsabout inclusive students,13 teachers don?t give any information about the features ofinclusive students to the others students before they arrange their place.When 17 of the inclusive class teachers stated that they didn?t do any adaptation forspecial students, the rest 12 teachers pointed out that they did a few changes duringlesson. They stated that none of them determined additional education aims forspecial students they only gave place to some simple subjects in the lessons.All the teachers pointed out that they gave place to functional life skills for specialrequirement individuals apart from academic subjects. Inclusive class teachers of 28stated that they didn?t take any financial support and 21 teachers of them pointed outthat they didn?t take advantage of support services.Key Words: Mentally Handicap Children, Inclusive, Classroom Teacher,Educational Adaptation |