Tez No İndirme Tez Künye Durumu
261407
Federico Fellini kadrajlarında resimsel kurgu / Pictorial composition in Federico Fellini frames
Yazar:SEHER UYSAL
Danışman: PROF. DR. FİLİZ BAŞARAN
Yer Bilgisi: Marmara Üniversitesi / Güzel Sanatlar Enstitüsü / Resim Ana Sanat Dalı
Konu:Sahne ve Görüntü Sanatları = Performing and Visual Arts
Dizin:Fellini, Federico = Fellini, Federico ; Kurgu = Fiction ; Resimler = Pictures ; Sinema = Cinema
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2008
152 s.
İtalyan yönetmen Federico Fellini ülkesindeki Yeni Gerçekçilik (Realismo Nuovo) isimli sinema akımının bir parçası olarak sinema hayatına başlamıştır. Fakat Yeni Gerçekçilerin ideolojisinden zamanla kopmuş, gerçekçi filmler yerine düş dünyasını anlatan filmler çekmiştir. Bu filmler tıpkı bir düş gibi hikaye yapısı parçalanmış, birbiriyle alakasız gibi görünen görsel bölümlerden oluşmaktadır. Bu nedenle Fellini filmleri görsel anlamda tıpkı iki boyutlu bir resimde olduğu gibi incelenmektedir.Çalışmada, Fellini filmlerinde çerçeve içine düşen resimler değerlendirilmekte; bu resimlerin içeriksel, renksel, kompozisyonel düzenlemeleri göz önüne alınarak incelenmektedir. ?Federico Fellini Kadrajlarında Resimsel Kurgu?, filmlerinde görselliği ön plana çıkan bir yönetmenin sinema ve sanat dünyasına verdiği özgün çalışmaları açıklamayı ve göstermeyi amaçlamaktadır.
The Italian film director, Federico Fellini began his early career in filmmaking as a member of the Italian New Realism (Realismo Nuovo). But in time he left the ideology of the New Realists; and instead of making realist films, he started making films of pure fanstasy. These films are in fragments, like a dream they?re composed of visual episodes that share no link amongst each other. Therefore Fellini?s films are analyzed just like two dimensional pictures through visual terms.In this study, pictures that fell onto typical Fellini film frames are being analyzed; and their thematic, chromatic and compositional arrangements are also being evaluated. ?Pictorial Composition in Federico Fellini Frames?, does have the intention of studying a film director who considers the visual side of his films as the most important element of the whole structure, and the original works he had provided for the world of cinema and arts.