Tez No İndirme Tez Künye Durumu
300556
A structural model on 7th grade students' motivational beliefs, use of self-regulation strategies, and mathematics achievement / İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin güdüsel inanışları, öz-düzenleme stratejileri ve matematik başarılarına ilişkin bir yapısal model
Yazar:FATMA KAYAN FADLELMULA
Danışman: DOÇ. DR. ERDİNÇ ÇAKIROĞLU ; DOÇ. DR. SEMRA SUNGUR
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Matematik başarısı = Mathematics achievement ; Matematik dersi = Mathematics lesson ; Matematik eğitimi = Mathematics education ; Matematik öğretimi = Mathematics teaching ; Motivasyon = Motivation ; Yapısal eşitlik modeli = Structural equation model ; Öz düzenleme becerisi = Self-regulation ; Öz yeterlilik = Self-efficacy ; Öğrenci başarısı = Student achievement ; İlköğretim öğrencileri = Primary education students
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2011
263 s.
Bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik eğitimi ile ilgili bazı bilişsel, güdüsel ve davranışsal kavramları bir araya getirip bu kavramlar arasındaki doğrudan veya dolaylı ilişkileri açıklayan bir yapısal model oluşturmaktır. Bu bağlamda, öğrencilerin matematik öğrenmeye ilişkin hedef yönelimleri, derse yönelik hedef algıları, öz-yeterlik inanışları, öz-düzenleme strateji kullanımları ile matematik başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir.Katılımcılar, Ankara'nın farklı merkez ve kırsal ilçelerindeki devlet okullarına devam eden 1019 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak bir anket ve bir matematik başarı testi, katılımcıların normal ders saatleri sırasında uygulanmıştır. Ana çalışma öncesinde 250 yedinci sınıf öğrencisi ile bir pilot çalışma gerçekleştirilmiştir. Pilot çalışmadan elde edilen veriler, anket maddelerinin faktör yapılarını incelemek ve amacına uymayan maddeleri belirlemek üzere açımlayıcı faktör analizi yapmak için kullanılmıştır.Ana çalışmada veri analizi için yapısal eşitlik modellemesi tekniği kullanılmıştır. Esas veri analizinden önce ölçekte yer alan her bir kavrama yönelik doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Sonra, tüm örnekleme yönelik yapısal eşitlik modellemesi çalışılmıştır. Elde edilen modele göre öğrencilerin matematik dersine yönelik hedef algıları, kişisel hedef yönelimleri ile doğrudan ilişkili bulunmuştur. Bu hedef yönelimlerinin arasında sadece öğrenme yönelimi, öğrencilerin strateji kullanımlarıyla ve dolaylı olarak matematik başarıları ile ilişkili bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri arasında sadece ayrıntılandırma strateji kullanımı matematik başarıları ile anlamlı ilişkili bulunmuştur. Bunun yanında öz-yeterlik hem doğrudan hem de dolaylı olarak öğrencilerin hedef yönelimleri, öğrenme strateji kullanımları ve matematik başarıları ile ilişkili bulunmuştur.
This study was conducted in an attempt to integrate a number of cognitive, motivational and behavioral factors in elementary mathematics education, and to develop a theoretical model that explains the direct and indirect relationships among these concepts and their underlying dimensions. In particular, it was intended to examine the interrelationships among students? achievement goal orientations, perception of classroom goal structure, self-efficacy, use of self-regulatory strategies, and academic achievement in mathematics.Participants were 1019 seventh grade students, enrolled in public elementary schools, located in four different urban and rural districts in Ankara. A self-report questionnaire and a mathematics achievement test were administered to the participants during their regular class periods. A pilot study was carried out with 250 seventh grade students, for conducting exploratory factor analysis.Structural equation modeling technique was used for data analysis. First, confirmatory factor analyses were conducted for each factor in the questionnaire. Then, a structural equation model was developed for the whole sample. Results revealed that students? perceptions of classroom goal structure were directly linked to their adoption of achievement goal orientations. Among these goal orientations, only mastery goal orientation was associated with students? use of learning strategies, which, in turn, related to their mathematics achievement. Among the learning strategies, only elaboration was significantly related to students? mathematics achievement. Besides, self-efficacy was both directly and indirectly related to students? adoption of achievement goals, use of learning strategies, and mathematics achievement.