Tez No İndirme Tez Künye Durumu
581136
Öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlilikleri ile sürdürülebilir çevreye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi / An analysis of the relationship between pre-service teachers' environmental education self-efficacy and their attitudes towards sustainable environment
Yazar:ÜMMÜGÜLSÜM ÇAVUŞOĞLU
Danışman: DOÇ. DR. ORHAN ERCAN
Yer Bilgisi: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Aday öğretmenler = Candidate teachers ; Fen bilgisi = Science ; Fen bilgisi eğitimi = Science education ; Çevre eğitimi = Environmental education ; Çevresel davranışlar = Environmental behaviours ; Öz yeterlilik = Self-efficacy ; Öz yeterlilik algısı = Self-efficacy belief ; Öğretmenler = Teachers
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
94 s.
Bu araştırmanın amacı,öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlikleri ile sürdürülebilir çevreye yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak ve bu ilişkiye öğrencilerin demografik özelliklerinin etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018/2019 eğitim öğretim yılı Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 322 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi, Pearson kolerasyon analizi ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlikleri cinsiyet, öğrenim görülen bölüm, öğrenim gördükleri sınıf düzeyleri, anne ve baba eğitim durumlarına göre anlamlı bir şekilde değiştiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarının öğrenim görülen bölüm ve çevre hakkında bilgi edindikleri kaynağa göre anlamlı şekilde değiştiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmanın asıl amacı olan öğretmen adaylarının çevre eğitimi öz-yeterlikleri ile sürdürülebilir çevreye yönelik tutumları arasında zayıf düzeyde, doğrusal ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu anlaşılmıştır.
This research aimed to explore the relationship between pre-service teachers' environmental education self-efficacy and their attitudes towards sustainable environment in terms of certain variables. The research was conducted with 322 students who continue to their education in Kahramanmaraş Sütçü İmam University Faculty of Education during the 2018/2019 academic year. Independent samples t test, one-way analysis of variance, Pearson correlation analysis and regression analysis were used during data analysis. Research findings revealed that pre-service teachers' self-efficacy towards environmental education significantly differed across their gender, department, class level, mother-father educational status. Pre-service teachers' attitudes towards sustainable environments were identified to significantly vary across department and the source they learned about the environment. Besides, a low, linear and positive relationship was found between pre-service teachers' environmental education self-efficacy and their attitudes towards sustainable environment