Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
641381
|
|
Eğitim binalarının yapısal olmayan elemanlarında deprem risklerinin değerlendirilmesi: Bolu ili örneği / Evaluation of earthquake risks in non-structural elements of educational buildings: Example of Bolu province
Yazar:SEDA AKBALIK
Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ HÜSEYİN BAYRAKTAR
Yer Bilgisi: Düzce Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Mimarlık Ana Bilim Dalı
Konu:Mimarlık = Architecture
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2020
110 s.
|
|
ÖZET
EĞİTİM BİNALARININ YAPISAL OLMAYAN ELEMANLARINDA DEPREM RİSKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: BOLU İLİ ÖRNEĞİ
Seda AKBALIK
Düzce Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü, Mimarlık Anabilim Dalı
Yüksek Lisans Tezi
Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin BAYRAKTAR
Temmuz 2020, 96 sayfa
Türkiye sismik açıdan aktif bir bölgede yer aldığından sıklıkla depremlere maruz kalmaktadır. Yaşanan son büyük depremlerden 17 Ağustos 1999 Marmara Depremi ve 12 Kasım 1999 Düzce Depremi sonrasında depreme karşı her an hazırlıklı olmanın önemi anlaşılmıştır. Yapıların işlevlerini sürdürebilmesi yönünden yapıların önemli aksamlarından olan yapısal olmayan elemanların incelenmesi ve deprem tasarımı yönünden önem arz etmektedir. Bunun yanı sıra yapılarda yapısal olmayan elemanların yapı maliyeti içerisindeki payının çok büyük olması nedeniyle depremlerde kayıplara neden olması FEMA ve ASCE tarafından tasarım yapan mühendisler için standartlar oluşturulmuştur. Bu çalışmada, Bolu ilinde farklı bölgelerden örneklem olarak seçilen 4 okulun (2 Lise, 1 Ortaokul ve 1 İlkokul) olası bir depremde yapısal olmayan elemanlar bakımından riskleri ortaya konulmuştur. Her bir okul yerinde incelenerek yapısal olmayan elemanların oluşturabileceği riskler hazırlanan kontrol listesi yoluyla elde edilmiştir. Kontrol listesinde elde edilen bilgiler L Matris yöntemiyle sayısal veriler haline dönüştürülerek okulların yapısal olmayan elemanlar bakımından riskleri oransal olarak belirlenmiştir. Çalışma yapılan okullarda yapısal olmayan elemanların ne tür tehlikelere yol açabileceği ve alınabilecek önlemlerin neler olabileceği hakkında aydınlatıcı bilgiler kontrol listesi sonuç çıktılarının yanı sıra fotoğraf ve çizimler ile birlikte verilmektedir.
Anahtar sözcükler: Deprem, Yapısal olmayan elemanlar, Eğitim yapıları.
|
|
ABSTRACT
EVALUATION OF EARTHQUAKE RISKS IN NON-STRUCTURAL ELEMENTS OF EDUCATIONAL BUILDINGS: EXAMPLE OF BOLU PROVINCE
Seda AKBALIK
Duzce University
Graduate School of Natural and Applied Sciences, Department of Architecture
Master's Thesis
Supervisor: Assist. Prof. Dr. Hüseyin BAYRAKTAR
July 2020, 96 pages
Turkey is located take a place in seismically active zone often exposed to earthquakes due to. From the last major earthquakes experienced, it was understood the importance of being prepared for the earthquake at any time after the 17 August 1999 Marmara Earthquake and the 12 November 1999 Düzce Earthquake. It is important for the examination of the non-structural elements, which are important parts of the structures, and the design of the earthquake, In terms of the continuity of the functions of the buildings. In addition, due to the fact that the share of non-structural elements in the building costs is very large, standards have been established for engineers of designing by FEMA and ASCE. In this study, 4 schools (2 High Schools, 1 Secondary Schools and 1 Primary Schools) selected as samples from different regions in Bolu province are revealed the risks of non-structural elements in a possible earthquake. The risks that may arise from unstructured elements were examined at each school site through the checklist prepared. By transforming the information obtained in the checklist into numerical data with the L Matrix method, the risks of schools in terms of non-structural elements were determined proportionally. Enlightening information about the types of hazards that unstructured elements may cause and what the precautions can be taken in the study schools are given together with the checklist results along with photographs and drawings.
Keywords: Earthquake, Non-structural elements, Educational structures. |