Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
476066
|
|
Continuous process improvement in software organizations utilizing maturity models / Olgunluk modeli kullanan yazılım kuruluşlarında sürekli süreç iyileştirme
Yazar:ALGAN USKARCI
Danışman: PROF. DR. ONUR DEMİRÖRS
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Enformatik Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
|
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2017
156 s.
|
|
Son yirmi yıldır seviyeli süreç olgunluk modelleri yazılım geliştirme alanında süreç
iyileştirme için başarıyla kullanılmaktadır. Fakat bu modelleri kullanan kuruluşlarda
yaygın ve sürekli süreç iyileştirme sağlanıp sağlanmadığı kapsamlı olarak
araştırılmamıştır. Bu çalışma, "Süreç iyileştirme faaliyetleri sürekli oluyor mu?",
"Kurum çapında katılım sağlanıyor mu?", "Tüm süreç alanlarında iyileştirme
yapılıyor mu?", ve "Süreç iyileştirmeye katkı ile çalışanın eğitimi, tecrübesi ve görevi
arasındaki ilişki nedir?" gibi soruları cevaplayan bir çoklu vaka çalışması ile bu
eksikliği gidermeyi amaçlamaktadır. Çalışmada uygulanan yöntem üç aşamadan
oluşmaktadır. İlk aşamada kurumdaki çalışanlar tarafından verilen süreç iyileştirme
önerileri öneren kişi, öneri zamanlaması ve öneri içeriği açılarından analiz edilmiştir.
İkinci aşamada çalışanların geniş katılımı ve sürekli süreç iyileştirmeye bakış açısı
incelenmiştir. Üçüncü aşamada ise ilk iki aşamadaki bulgular kurumlardaki kişiler ile
yapılan mülakatlar yardımıyla doğrulanmıştır. Çoklu vaka çalışması sonucunda
seviyeli olgunluk modellerinin geniş katılımlı ve sürekli süreç iyileştirme açısından
eksikleri tespit edilmiş ve bu tespitlere dayanarak çözüm önerileri değerlendirilmiştir.
|
|
During the last two decades, staged process maturity models have been successfully
used by software organizations for process improvement. However, the subject of how
effective these models are in terms of organization-wide continuous process
improvement has not been extensively studied. This study aims to fill this gap by
performing a multiple case study to answer questions such as "Are software process
improvement activities continuous?", "Is there an organization wide commitment to
process improvement activities?", "Do the process improvement activities cover all
process areas of software development?", and "What is the relationship between the
process improvement contribution and an employee's education, experience and
role?". The applied case study methodology consists of three phases. First, the process
improvement suggestions submitted by target organizations' employees are analyzed
from three aspects, namely the submitter, timing, and content characteristics. In the
second phase, the employees' perception regarding the organization-wide continuous
process improvement activities are analyzed. The third phase validates the findings of
previous two phases by the help of qualitative interviews performed with the
organization members. The multiple case study shows that there are shortcomings with
respect to organization-wide continuous process improvement. Based on these
findings, improvement opportunities for staged models are discussed. |