Tez No İndirme Tez Künye Durumu
476066
Continuous process improvement in software organizations utilizing maturity models / Olgunluk modeli kullanan yazılım kuruluşlarında sürekli süreç iyileştirme
Yazar:ALGAN USKARCI
Danışman: PROF. DR. ONUR DEMİRÖRS
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Enformatik Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2017
156 s.
Son yirmi yıldır seviyeli süreç olgunluk modelleri yazılım geliştirme alanında süreç iyileştirme için başarıyla kullanılmaktadır. Fakat bu modelleri kullanan kuruluşlarda yaygın ve sürekli süreç iyileştirme sağlanıp sağlanmadığı kapsamlı olarak araştırılmamıştır. Bu çalışma, "Süreç iyileştirme faaliyetleri sürekli oluyor mu?", "Kurum çapında katılım sağlanıyor mu?", "Tüm süreç alanlarında iyileştirme yapılıyor mu?", ve "Süreç iyileştirmeye katkı ile çalışanın eğitimi, tecrübesi ve görevi arasındaki ilişki nedir?" gibi soruları cevaplayan bir çoklu vaka çalışması ile bu eksikliği gidermeyi amaçlamaktadır. Çalışmada uygulanan yöntem üç aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada kurumdaki çalışanlar tarafından verilen süreç iyileştirme önerileri öneren kişi, öneri zamanlaması ve öneri içeriği açılarından analiz edilmiştir. İkinci aşamada çalışanların geniş katılımı ve sürekli süreç iyileştirmeye bakış açısı incelenmiştir. Üçüncü aşamada ise ilk iki aşamadaki bulgular kurumlardaki kişiler ile yapılan mülakatlar yardımıyla doğrulanmıştır. Çoklu vaka çalışması sonucunda seviyeli olgunluk modellerinin geniş katılımlı ve sürekli süreç iyileştirme açısından eksikleri tespit edilmiş ve bu tespitlere dayanarak çözüm önerileri değerlendirilmiştir.
During the last two decades, staged process maturity models have been successfully used by software organizations for process improvement. However, the subject of how effective these models are in terms of organization-wide continuous process improvement has not been extensively studied. This study aims to fill this gap by performing a multiple case study to answer questions such as "Are software process improvement activities continuous?", "Is there an organization wide commitment to process improvement activities?", "Do the process improvement activities cover all process areas of software development?", and "What is the relationship between the process improvement contribution and an employee's education, experience and role?". The applied case study methodology consists of three phases. First, the process improvement suggestions submitted by target organizations' employees are analyzed from three aspects, namely the submitter, timing, and content characteristics. In the second phase, the employees' perception regarding the organization-wide continuous process improvement activities are analyzed. The third phase validates the findings of previous two phases by the help of qualitative interviews performed with the organization members. The multiple case study shows that there are shortcomings with respect to organization-wide continuous process improvement. Based on these findings, improvement opportunities for staged models are discussed.