Tez No İndirme Tez Künye Durumu
593658
Yalın altı sigma metodolojisi ve bankacılık sektöründe uygulanması / Lean six sigma methodology and application in banking sector
Yazar:ÜLKÜ RANA GÜNDAY
Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ AYTEN YILMAZ YALÇINER
Yer Bilgisi: Sakarya Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Mühendislik Yönetimi Bilim Dalı
Konu:Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
103 s.
Yalın Altı Sigma kavramı 2000li yılların başında "Yalın" ve "Altı Sigma" kavramlarının bir araya gelmesi sonucunda oluşmuştur. Yalınlık; bekleme süresi, taşıma, gereksiz işlem ve hareketler, stok tutulması ve hatalı işlemler gibi israfların azaltılmasını esas alır. Altı Sigma ise, firmaların ürün/hizmet performansını sigma düzeyi ile ölçer. Hedefi; müşteri beklentilerini mükemmel şekilde karşılayacak ürün ve hizmete ulaşmaktır. Yalın Altı Sigma, süreçlerde iyileşme, daha kaliteli ürün/hizmet, daha verimli iş modeli sağlarken; maliyetleri düşürür, israfları azaltır. Yalın Altı Sigma'nın hedefi müşteri odağı olmaktır. Bu çalışmada, Yalın Altı Sigma metodunun hizmet sektörü olan bankacılıkta uygulanması ele alınmıştır. Bankacılık sektöründe kredi ve banka kartlarının, müşteri kart talebinden kartın müşteriye ulaşmasına kadar olan uçtan uca süreç incelenmektedir. Bu süreç müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ve rekabet avantajı sağlanabilmesi için müşteri beklentisini karşılayabiliyor olmalıdır. Bu sebeple bu çalışmada, Yalın Altı Sigma metodu kullanılarak kart teslimat sürecinin iyileştirilmesi hedeflenmiştir.
The concept of Lean Six Sigma was formed as a result of the combination of Lean and Six Sigma concepts in the early 2000s. simplicity; the reduction of all waste in the process. Six Sigma measures the firm's product / service performance with sigma level. Target; to reach the products and services that meet the customer expectations perfectly. Lean Six Sigma provides better quality products / services, more efficient business model while improving processes; reduces costs and reduces waste. The goal of Lean Six Sigma is to be the customer focus. In this study, the application of Lean Six Sigma method in banking, which is the service sector, is given. In the banking sector, credit and debit cards will be examined from customer card request to end-to-end process until the card reaches the customer. This process should be able to meet customer expectations in order to improve the customer experience and provide competitive advantage. Therefore, in this study, it is aimed to improve the card delivery process by using Lean Six Sigma method.