Tez No | İndirme | Tez Künye | Durumu |
125053 |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
|
The Economics of corruption: Causes, consequences and extent / Yolsuzluğu iktisadi analizi;: Sebep, sonuç ve boyutları Yazar:SITKI UTKU TEKSÖZ Danışman: PROF. DR. ŞEVKET PAMUK Yer Bilgisi: Boğaziçi Üniversitesi / Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü Konu:Kamu Yönetimi = Public Administration ; Sosyoloji = Sociology ; Tarih = History Dizin:Sosyoekonomik etki = Socio-economic impact ; Türkiye = Turkey ; Yolsuzluk = Corruption |
Onaylandı Yüksek Lisans İngilizce 2002 290 s. |
An Abstract (Turkish) of the Thesis by Sıtkı Utku Teksöz for the degree of Master of Arts at the Atatürk Institute for Modern Turkish History, to be received July 2002. YOLSUZLUĞUN İKTİSADİ ANALİZİ: SEBEP, SONUÇ VE BOYUTLARI Bu çalışmada yolsuzluğun iktisadi analizi ile ilgili bir literatür taraması sunulmakta ve Türkiye örneği üzerinde durulmaktadır. Burada kapsanan konular, yolsuzluğun tanımlanması ve çeşitleri, yeni kurumsal iktisat çerçevesinin yolsuzluğun analizine uygulanması, kleptokrasi, yolsuzluğun sebep ve sonuçları, yolsuzluk algılamalarının ölçülmesinden oluşmaktadır. Yeni kurumsal iktisat çerçevesinin sunduğu perspektiften, arkadaşlık/dostluğun, yolsuzluğu kolaylaştırıcı bir faktör olarak etkisinin altı çizilmiştir. Yolsuzluğun sebep ve sonuçları ile ilgili bölümde ampirik çalışmalar üstünde durulmuş ve bazı değişkenlerle yolsuzluk arasında istatistiksel bir ilişki olduğu bilinmesine rağmen, mevcut dataya dayanarak nedenselliğin teşhisinin mümkün olmayabileceğinin üstünde durulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise Türkiye ile ilgili bir analiz sunulmaktadır. Bu bölümde, tarihsel çerçeve ve kurumların rolü irdelenmektedir. Ayrıca, bulunduğumuz noktanın daha iyi anlaşılabilmesi için Transparency International tarafından her yıl açıklanan Yolsuzluk Algılama Endeksi'nin (CPI) yanısıra Adaman, Çarkoğlu ve Şenatalar tarafından ülke çapında yürütülen bir dizi araştırmanın sonuçlarına da yer verilmiştir. Bunların ışığında, Türkiye'de Meclis, siyasi partiler, yerel ve merkezi yönetimler gibi kurumlara ve milletvekili, trafik polisi, gümrük ve vergi memuru gibi meslek gruplarına güvenin ciddi bir şekilde sarsılmış olduğu sonucu çıkarılmıştır. IV | |||
An Abstract of the Thesis by Sıtkı Utku Teksöz for the degree of Master of Arts at the Atatürk Institute for Modern Turkish History, to be received July 2002. ECONOMICS OF CORRUPTION: CAUSES, CONSEQUENCES AND EXTENT The aim of this study is to present a survey of economic literature concerning the analysis of corruption. Following the theoretical survey is a brief discussion of this phenomenon in the Turkish context. The survey covers definitions and forms of corruption, an application of the new institutional economics framework to the analysis of the phenomenon, the case of the self-serving principal, the causes and consequences of corruption, and issues pertinent to the measurement of corruption perceptions. The chapter on making corrupt deals emphasises friendship as a facilitator for corrupt deals using the tools of the new institutional economics. The chapter on causes and consequences of corruption, on the other hand, focuses on the empirical studies concerning corruption. Among the findings reported in this chapter is that given the state of data, concluding on causality might be problematic for some variables, although it is known that these go hand in hand with corruption. The last chapter sets the historical background and discusses the role of some institutions in Turkey. Furthermore, a snapshot of where the country stands is presented based on results from both Transparency International's Corruption Perceptions Index and a series of country-wide surveys conducted by Adaman, Çarkoğlu and Şenatalar. This chapter diagnoses a grave crisis of confidence in institutions such as the Parliament and political parties, local and central governments as well as occupational groups such as MPs, traffic police, tax inspectors and customs officials. Ill |