Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
205885
|
|
Orta öğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi / The study of school alienation level of high school students in terms of some variables
Yazar:FIRAT ÇELİK
Danışman: Y.DOÇ.DR. REZAN ÇEÇEN
Yer Bilgisi: Çukurova Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2005
98 s.
|
|
Bu araştırmada, orta öğretim öğrencilerinin okula yabancılaşma düzeylerini,öfke ifade tarzları ve bazı sosyo-demografik değişkenler (cinsiyet, okulun içindebulunduğu sosyo-ekonomik düzey) açısından incelenmiştir. Araştırmada taramamodeli kullanılmıştır.Araştırma örneklemi, devam edilen okulun sosyo-ekonomik düzeylerigöz önünde bulundurularak 300 kız, 298 erkek olmak üzere toplam 598 orta öğretimöğrencisinden oluşturulmuştur. Katılımcıların yaş ortalaması 17,6'dır.Araştırmada veri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, ?Sürekli Öfke veÖfke ifade Tarzları Ölçeği? ve ?Öğrenci Yabancılaşma Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmada cinsiyet, okulun içinde bulunduğu sosyo-ekonomik düzey veöfke ifade tarzlarına bağlı yabancılaşma verilerini karşılaştırmak amacıyla çokdeğişkenli varyans analizi uygulanmıştır. Anlamlı etkileri test etmek amacıylavaryans (MANOVA) analizi uygulanmıştır.Anlamlılık kontrolü için hata payı p<.01 olarak alınmıştır.Araştırma sonuçları öğrencilerin öfke ifade tarzlarına göre okulayabancılaşma düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Okula yabancılaşan öğrenci, Anlamsızlık, Kuralsızlık, Sosyaluzaklık, Güçsüzlük, öfke, Sosyo-demografik değişkenler.
|
|
The purpose of this study is to investigate school alienation in respect of thestate tarit anger and socio-demographic variables (gender, sosyo-economic status). Inthis research, survey method has been applied.The sample was consisted of 300 female and 298 male totally 598 highschool students who came from different socio-economic level. The participants?mean is 17.6.To collect data ?Personal Information Form?, ?State Trait Anger Scale? and?Student Alienation Scale? were used. All of the scales applied by the researcherduring the course and he explained the students purpose of the study and style of theresponse on the answer sheet.Multivariate analysis of variance was used to determine gender, socio-economic level and state tarit anger differences on the students? alienation dependentvariables. When there were significant multivariate effects (Wilks? Lambda criterion)separate analysis of variance (ANOVA) were conducted on each dependent variableto determine the source of the effect.The level of significance was selected as p<.01The results indicate that there is a significant difference between studentsschool alienation and state tarit anger .Keywords: Student school alienation, Meaninglessness, Normlessness, Socialestrangement, Powerlessness, Anger, Soci-demographic variables. |