Tez No İndirme Tez Künye Durumu
217824
A study of english language curriculum implementation in 6th, 7th and 8th grades of public primary schools through teachers and students perceptions / İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf ingilizce öğretim programının uygulanması konusunda öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
Yazar:ASLI ERSEN YANIK
Danışman: PROF.DR. ALİ YILDIRIM
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı / Program Geliştirme Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2007
241 s.
Bu çalışma, ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf İngilizce öğretim programının öğretmenler tarafından nasıl uygulandığını ve öğrenciler tarafından nasıl algılandığını araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada programın hedefleri, konuları, öğretim ve ölçme-değerlendirme yöntemleri, öğrenci tutumları ile programın uygulamasında karşılaşılan güçlükler, öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayanılarak incelenmiştir. Öğretmen ve öğrenci anketleri yoluyla, Türkiye'nin yedi bölgesinden, gelişmişlik düzeyleri dikkate alınarak belirlenen 21 il merkezi ve bu illere bağlı 42 ilçeden, seçkisiz örnekleme yöntemiyle saptanan 368 öğretmen ve 1235 öğrenciden veriler toplanmış ve bunlar betimleyici ve yordayıcı istatistiki yöntemler ile çözümlenmiştir. Çalışma sonuçları, İngilizce öğretim programının uygulanması sürecinde, okul ve sınıfların fiziksel koşullarından, öğretmen ve öğrencilerin nitelikleri ile görüş ve algılarından kaynaklanan farklılıkların olduğunu göstermektedir. Programın hedeflerinin büyük bir bölümü orta düzeyde gerçekleşmekte ve konu seçimi ve düzenlenmesi açısından birtakım sorunlarla karşılaşılmaktadır. Program uygulanırken hedeflenen bilgi ve beceriler dikkate alınarak, gerek öğretmen, gerekse öğrenci merkezli çeşitli öğretim yöntem ve teknikleri kullanılmakta ve bunlar öğrenciler tarafından olumlu karşılanmaktadır. Programın uygulanmasında, ders araç ve gereçlerinden, ders kitabından, öğrencilerden, sınıf ortamından ve programdan kaynaklanan sorunlar tespit edilmiştir. Bu güçlükler hedeflere ulaşılmasını, sınıf içi etkinliklerin yürütülmesini ve ölçme-değerlendirme süreçlerini önemli ölçüde etkilemektedir. Öğretmenlerin çalıştıkları bölgeye, yaşlarına, deneyimlerine ve eğitim durumlarına göre programı uygulamalarında; öğrencilerin ise sınıf düzeylerine, cinsiyetlerine, ailelerinin eğitim durumlarına ve İngilizce düzeylerine ve daha önce aldıkları İngilizce notuna göre uygulanan programı algılamalarında farklılıklar oluştuğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretim programı, İngiliz Dili öğretimi, öğretim programı uygulaması, öğretmen algıları, öğrenci algıları, ilköğretim
This study aimed to investigate how English language curriculum of the sixth, seventh and eighth grades of public primary schools was implemented by teachers and how it was experienced by students. The major areas of investigation were the teachers? and students? perceptions of the curriculum goals and content, instructional strategies, evaluation and assessment procedures, learner attitudes and the problems encountered during the curriculum implementation. Through a questionnaire for teachers and students, the data collected were from 368 teachers and 1235 students randomly selected from the 21 cities and 42 towns of the seven regions of Turkey. The results revealed that the implementation process of the English language curriculum showed differences in relation to the facilities of schools and classrooms, teacher and student characteristics and perceptions. Majority of the curriculum goals were attained at a moderate level and there were some problems with the selection and ordering of curriculum content. Various types of teacher-centered and learner-centered instructional strategies were implemented depending on the language skill to be taught and learned, and the students had positive attitudes towards most of these instructional strategies. The main problems encountered in the implementation process resulted from the lack of materials and resources, the course-book, the learners, the classroom environment and the curriculum. These problems influenced the attainment of goals, classroom practices and the assessment procedures. Teachers? perceptions of curriculum goals and content differed in relation to school location, age, teaching experience and educational background. Students? perceptions of the curriculum differed in relation to their grade levels, gender, parents? educational and English level and previous English grade. Keywords: English language curriculum, English language teaching, curriculum implementation, teacher perceptions, student perceptions, primary school