Tez No İndirme Tez Künye Durumu
143693 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
A WEB-based synchronous collaborative review tool / Eş zamanlı kubaşık belge gözden geçirme için bir araç
Yazar:FATMA CEMİLE HOŞVER
Danışman: DOÇ. DR. ONUR DEMİRÖRS
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Enformatik Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2003
116 s.
Bu tezin amacı, uzaktan eğitim ortamlarında birlikte çalışma ve birlikte öğrenmeyi destekleyecek bir eş zamanlı gözden geçirme aracının geliştirilmesi ve gerçekleştirilmesidir. Bu gözden geçirme aracı, Java dili kullanılarak geliştirilmiş ve aracın tasarımında ve analizinde nesneye yönelik tasarım uygulanmıştır. Geliştirilen araç, pedagojik ve teknolojik açıdan desteklenerek detaylı olarak açıklanmıştır. Bu çalışmada önerilen araç, bir öğrenme yönetim sistemine ait kullanıcı klavuzları geliştirme ekibi tarafından kullanılmış ve aracın potansiyel etkinliği ve kullanımı ile ilgili değerlendirmeler alınmıştır. Nitel araştırma tekniği uygulanmış ve elde edilen sözel sonuçlar çalışmanın sonunda verilmiştir. Bulgular, çevrim içi ortamda birlikte öğrenme ve çalışmaya olanak sağladığı öne sürülen bu aracın etkinliği ve geliştirilmesine yönelik önerileri içermektedir. Anahtar Kelimeler: Kubaşık Öğrenme, Kubaşık Gözden Geçirme, Çevrim içi Gözden Geçirme Araçları
The purpose of the study was to develop and implement a web-based synchronous collaborative review tool. The study is an attempt to develop and implement an online document review tool for promoting online collaboration. In the study, both technological and pedagogical aspects were considered in designing and developing the tool. An object-oriented analysis and design approach, UML, was used in design and development of the tool, Java was selected as development langage. The study investigates the effectiveness of the tool on online collaboration. The tool was also applied to the reviews of the user manuals of a learning management system with the developers of user manuals. The study also provides recommendations for further improvements of the review tool proposed. Keywords: Collaborative Reviewing, Collaborative Learning, Groupware Systems, Review Tool