Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
201702
|
|
An implicit one-line numerical model on longshore sediment transport / Kıyı boyu katı madde taşınımı üzerine örtülü yöntemle yapılan ve tek çizgi teoremine dayanan sayısal model
Yazar:MUSTAFA ESEN
Danışman: PROF. DR. AYŞEN ERGİN ; DR. IŞIKHAN GÜLER
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Deniz Bilimleri = Marine Science ; İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering
Dizin:
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2007
126 s.
|
|
Bu çalısmada, açık yöntemle gelistirilmis ?Kıyı-Yapı Etkilesimi? (CSI) sayısalmodelinde degisiklikler yapılarak, mahmuzların, T-mahmuzların ve açık denizdalgakıranlarının varlıgında, rüzgar dalgaları sonucu olusan kıyı boyu katı maddetasınımının neden oldugu kıyı çizgisi degisimlerini belirleyen, örtülü yöntemyaklasımının kullanıldıgı ?Uyarlanmıs Kıyı-Yapı Etkilesimi? (CSIM) sayısalmodeli gelistirilmistir. Sayısal modelde, dalga verisinin derin denizdenbelirlenmis bir referans derinligine dönüstürülmesiyle elde edilen temsili dalgaverisinin kullanılmasıyla yapı etkisi altında kıyı çizgisi degisimlerihesaplanmaktadır. Kıyı yapılarının korunumlu bölgelerindeki kırılma ve sapmaolayları, açık deniz dalgakıranları için sapma katsayılarının vektörel olaraktoplanmasıyla, T-mahmuzlar içinse T-mahmuzun kıyıya dik kısmının sınır olaraktanımlanması sonucu yapının her iki tarafındaki kıyı çizgisi degisimlerinin ayrıayrı tanımlanmasıyla açıklanmıstır. Sayısal model (CSIM), Kızılırmak nehiragzının Karadeniz'e döküldügü yer olan Bafra Deltası'na uygulanan örnek birçalısmayla test edilmistir. Sayısal model benzetimleri model sonuçlarının sahaölçümleriyle nitelik olarak uyumlu oldugunu göstermistir.Anahtar Kelimeler: Kıyı boyu katı madde tasınımı, Tek çizgi teoremi, Kıyıçizgisi degisimi, Temsili dalga verisi, Kıyı yapıları
|
|
In this study, a numerical model ?Modified Coast-Structure Interaction NumericalModel? (CSIM) is developed with an implicit approach to determine the shorelinechanges due to wind wave induced longshore sediment transport under thepresence of groins, T-groins and offshore breakwaters by making modificationson the explicit numerical model ?Coast-Structure Interaction Numerical Model?(CSI). Using representative wave data transformed to a chosen reference depthfrom deep water, numerical model (CSIM) simulates the shoreline changesconsidering structure interference. Breaking and diffraction within the shelteredzones of coastal structures defined for offshore breakwaters by using vectorialsummation of the diffraction coefficients and as for T-groins shore-perpendicularpart forms a boundary to define the shoreline changes seperately at two sides ofthe structure. Numerical model, CSIM is tested with a case study by applying inBafra Delta, Kızılırmak river mouth at Black sea coast of Turkey. Numericalmodel simulations show that model results are in good agreement qualitativelywith field measurements.Key Words: Longshore Sediment Transport, One-line Theory, Shoreline Change,Representative Wave Data, Coastal Structures |