Tez No İndirme Tez Künye Durumu
375298
The relationship between preservice English teachers' domain specific beliefs about writing and writing performance: A sample study / İngilizce öğretmen adaylarının yazmaya ilişkin alana özgü inançları ile yazma performansı arasındaki ilişki: Örnek çalışma
Yazar:SERAY TANYER
Danışman: YRD. DOÇ. DR. GONCA SUBAŞI
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Aday öğretmenler = Candidate teachers ; Yabancı dil öğretimi = Foreign language teaching ; Yazma öğretimi = Writing training ; Üniversite öğrencileri = University students ; İngilizce = English ; İngilizce dersi = English lessons
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2014
147 s.
Yabancı dilde yazma, yükseköğrenime henüz dahil olmamış öğrenciler, üniversite öğrencileri, iş hayatının üyesi olan bireyler dahil olmak üzere, nüfusun çeşitli katmanları için gerekli bir yeti haline gelmiştir. Bu gerçek, alanlarında verimli bir öğretim sürecinin yanı sıra, iki dönemlik kısa bir zamanda ileri yazmayı öğrenme sürecinde yol alan öğretmen adayları için kendi inançlarını analiz edebilmeyi önemli kılmaktadır. Bu sebeple, söz konusu çalışma lisans öğrencilerinin yazmaya ilişkin inançlarını ve bu inançların kompozisyon yazımındaki yazma performansları ile ilişkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören toplam 147 öğrenci katılımcı olarak yer almıştır. Bu katılımcıların yazmaya ilişkin alana özgü inançları Yazmaya İlişkin İnançlar Anketi (BAWS) ve yapılandırılmış görüşmeler aracılığı ile ortaya konmuştur. Yazma performansı, yazılan bir kompozisyon üzerinden toplam ve alt başlıklara ait puanlar verilerek belirlenmiştir. Çoklu regresyon analizine göre, yazmaya ilişkin inançlar, yazma performansını bağımsız olarak açıklayabilmektedir. Pearson korelasyon değerleri ise, yazmaya ilişkin bazı inançların yüksek notlarla ilişkili olduğunu göstermiştir. Bu çalışma, Akademik Yazma ve Raporlaştırma dersine devam etmekte olan 26 birinci sınıf öğretmen adayı ile gerçekleştirilen yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla, onların yabancı dilde iyi yazıya, yabancı dilde iyi yazara ve yazma yeteneğinin özüne ilişkin inançlarını, müsveddelerini yeniden gözden geçirme sürecindeki faaliyetlerini ve iyi yazmaya dair inançlarını şekillendiren faktörleri ortaya koymuştur. Aday öğretmenler iyi yazının özelliklerini organizasyon, içerik ve dil kullanımı gibi kıstaslarla ilişkilendirmişlerdir. Yazma yeteneğine dair ise üç farklı görüş bildirilmiştir. Öğretmen adaylarının çoğu yazmayı hem doğuştan gelen hem de öğrenilebilir bir alan olarak tanımlarken, geriye kalanlar yazmayı ya öğrenilebilir ya da doğuştan varolan bir yetenek olarak nitelendirmişlerdir. Adayların iyi yazara ilişkin inançları ise, yazma sürecine dair özellikler ve kişisel özellikler olmak üzere iki farklı alt başlıkta toplanmıştır. Yeniden gözden geçirme sürecine gelindiğinde, katılımcıların müsveddelerini dil kullanımı, tutarlılık/bağlaşıklık/bütünlük, fikir ve paragraf gelişimi, iddiaları gerekçelendirme, örneklendirme, ve yazım ve noktalama hataları açısından değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Öte yandan, öğrencilerin iyi yazmaya ilişkin inançlarının ve doğrularının öğretmelerden alınan geribildirim ve ilham, önceden iyi yazma örnekleri ile karşılaşmış olma ve kişisel deneyimler etkisiyle şekillendiği ortaya konmuştur. Bu çalışmanın çıktıları, öğretmen yetiştirenlere, öğretmen adaylarının inançlarını belirleyip, derslerini ve yazmaya ilişkin faaliyetlerini düzenleyerek, öğrencilerine iyi yazma ve iyi yazar olma konusunda rehber olabilecekleri önerilerde bulunmaktadır.
For various parts of the population from school children to university students, or to working adults, foreign language writing has become a fundamental competence. This crucial role of foreign language writing in such different contexts suggests that analyzing preservice English teachers' beliefs about writing might be valuable for both teacher educators and teacher candidates while proceeding on the road of learning college composition writing skills. For that reason, the current study aims to investigate first-year undergraduates' beliefs about writing and the relation of these beliefs to writing performance in essay writing. A total of one-hundred [and] forty-seven (147) students studying in the ELT department of Faculty of Education at Anadolu University participated in this research. Their domain-specific beliefs about writing were determined through the Beliefs about Writing Survey and structured interviews. Writing performance was measured on a particular essay writing task by calculating both the overall grade and six component grades. Multiple regression analysis affirmed that beliefs about writing accounted for writing performance independently. Pearson correlation values showed that some beliefs about writing were adaptive and associated with higher writing scores (e.g. "Adapt to the Audience"). This study also describes the findings from structured interviews of twenty-six (26) students. In those interviews, beliefs about good foreign language writing and good foreign language writers, the nature of writing ability, preservice teachers' practices during revision process, and the elements shaping their beliefs about good writing were questioned. Preservice teachers addressed some characteristics of good writing related to the organization, content and language use. As for writing ability, preservice teachers provided three different types of point of view. Most of them viewed writing both as an innate gift and an improvable skill while the rest of them regarded it either as an innate gift or as an improvable skill. Their beliefs about good writing characteristics fell into two main categories: characteristics related to the writing process and personal characteristics. During revision process, it was found that participants revised their drafts in terms of language use, coherence/cohesion/unity, idea and paragraph development, justifications and examples for arguments, and lastly writing mechanics. Their responses for factors and individuals that had shaped their beliefs and truths about good foreign language writing fit into three categories which were feedback and inspiration they had got from their teachers (especially writing instructors they met in university), their previous confrontations with good pieces of writing, and their personal experiences and background knowledge. The outcomes of the study revealed that by exploring preservice teachers' beliefs about writing, teacher educators could modify the coursework and writing practices in addition to guiding them about good writing and being a good writer throughout first-year composition classes.