Tez No İndirme Tez Künye Durumu
350152
A closer look into Turkish elementary teachers regarding education for sustainable development / Türkiye'deki ilköğretim öğretmenlerine sürdürülebilir kalkınma eğitimi konusunda yakından bakış
Yazar:ALİ SAĞDIÇ
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ELVAN ŞAHİN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Değerler = Values ; Eğitim = Education ; Kalkınma = Development ; Kalkınma politikaları = Development policies ; Sürdürülebilir kalkınma = Sustainable development ; Öğretmenler = Teachers ; İlköğretim öğretmenleri = Primary education teachers ; İnançlar = Beliefs
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2013
140 s.
Beş basamaktan oluşan bu çalışmanın temel amaçları, (1) sürdürülebilir kalkınma hakkında inançları ölçmek için geçerli ölçek geliştirmek, (2) sürdürülebilir kalkınma değerleri isimli ölçeği Türkiye şartlarına uyarlamak, (3) ilköğretim öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik olarak aşinalığını ve anlayışlarını incelemek, (4) ilköğretim öğretmenlerinin sahip oldukları sürdürülebilir kalkınma değerlerini belirlemek, (5) ilköğretim öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınma eğitimi hakkında inançlarını araştırmaktır. Ayrıca, ilköğretim öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınma eğitiminde kullandıkları öğretim yöntemleri, sürdürülebilir kalkınma eğitimindeki engel algıları ve bu engel algılarıyla sürdürülebilir kalkınma eğitimi hakkındaki inançlarının ilişkisi de incelenmiştir.Bu çalışmanın verileri Eko-Okullar ve Yeşil Kutu projelerine katılan toplam 211 ilköğretim öğretmeninden mayıs eylül 2012 döneminde elde edilmiş. Analiz sonuçları ilköğretim öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınma anlayışlarının yetersiz olduğunu ortaya çıkarmıştır. Diğer taraftan, ilköğretim öğretmenleri sürdürülebilir kalkınma eğitimi hakkında olumlu inançlara ve olumlu sürdürülebilir kalkınma değerlerine sahiptirler. Ek olarak, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi eksikliği ve sürdürülebilir kalkınma öğretimi hakkında bilgi eksikliğini ilköğretim öğretmenleri tarafından yaygın bir şekilde engel olarak algılamaktadırlar. Son olarak, ilköğretim öğretmenlerinin sürdürülebilir kalkınma eğitimi hakkında inançları ve sürdürülebilir kalkınmaya eğitimindeki engel algıları arasında negatif bir ilişki bulunmuştur.
The main aims of the current study are five fold (1) to develop a valid scale for measuring beliefs about education for sustainable development, (2) to adapt the values on sustainable development scale to the context of Turkey, (3) to explore elementary teachers? familiarity with and understanding of sustainable development, (4) to determine the elementary teachers? values on sustainable development, (5) to investigate their beliefs about education for sustainable development. In addition, the barriers elementary teachers have perceived regarding education for sustainable development, teaching strategies they have used in education for sustainable development and the possible relationship between barriers they have perceived and their beliefs about education for sustainable development was examined.The data of this study obtained from 211 elementary teachers who enrolled in the Green Pack and the Eco-Schools projects via direct administration and web-survey data collection methods in May to September 2012. The results revealed that Turkish elementary teachers lack of sufficient understandings of sustainable development. On the other hand, elementary teachers have favorable beliefs about education for sustainable development and favorable values on sustainable development. In addition, lack of the knowledge about sustainable development and lack of the knowledge about teaching sustainable development were relatively common barriers for these elementary teachers. Lastly, negative correlation between elementary teachers? beliefs about education for sustainable development and barriers they have perceived was found.