Tez No İndirme Tez Künye Durumu
441451
Hizmet sektöründe altı sigma ve bir uygulama / Six sigma in service sector and a practice
Yazar:GAZMEND TERZİU
Danışman: PROF. DR. ONUR ÖZVERİ
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Yönetim Bilimleri Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin:Altı sigma yöntemi = Six sigma method ; Hizmet işletmeleri = Service organizations ; Hizmet sektörü = Service sector
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2016
126 s.
Bu çalışmasında kalite kavramı ile beraber Altı Sigma Tekniğinin hizmet sektöründe kullanımının uygun olup olmadığı, uygulamayı düşünen firmaların kaynak eksikliklerinin nasıl giderilebileceği soruları çalışmanın araştırmanın sorularını teşkil etmektedir. Bu bağlamda kalite kavramı ile beraber küresel ölçekte faaliyet gösteren birçok firmanın süreç iyileştirme yöntemi olarak kullandığı Altı Sigma Tekniği tanıtılmış ve her türlü veriye kolayca ulaşılıp sayısallaştırılmasını sağlayan bu yöntemin özellikle yönetim süreçleri üzerinde kolayca uygulanabileceği ortaya konulmuştur. Söz konusu sonucun elde edilebilmesi için Altı Sigma'nın TÖAİK (Tanımlama-Ölçme-Analiz-İyileştirme-Kontrol) olarak bilinen süreç iyileştirme modeli, başarı anahtarları incelenmiş ve model kullanılarak hizmet sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede uygulanmıştır. Çalışma üç bölüm ve sonuç bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümünde Altı Sigma yaklaşımı ele alınmış, ikinci bölümde hizmet kavramı ve hizmet işletmelerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise çalışmanın asıl konusu olan Altı Sigma'nın TÖAİK modeli hizmet sektörüne bir firmaya uygulayarak elde edilen model üzerinde çalışma yapılmış ve sonuç bölümünde elde edilen sonuçlar analiz edilerek ortaya konulmuştur. Anahtar Kelimeler: Altı Sigma, Altı Sigma Organizasyonu, Hizmet İşletmeleri Toplam Kalite Yönetimi
In this study it is questioned if the Six Sigma Technique is appropriate for the service sector and how to eliminate the lack of resources for the firms which are considering to implement this technique. In this context, along with the quality concept, the Six Sigma Technique which is used for process improvement method by the various global scaled firms have been introduced and this method which enables to reach all manner of data and quantificate them and yet especially applicability of the related method on management processes has been revealed. To get this result, the process improvement model known as DMAIC (Define, Measure, Analyze, Improve, Control) has been used and implemented on a firm which is active in the service sector. This study is consist of three chapters and a conclusion. In first chapter, the Six Sigma approach has been surveyed; in second chapter, the concept of service and the service businesses have been examined. In third chapter, as the primary concern of this study, the Six Sigma technique is examined by practising DMAIC model on a firm which is active in service sector and this has been analyzed as a conlusion. Keywords: Six Sigma, Six Sigma Organization, Service Businesses, Total Quality Management