Tez No İndirme Tez Künye Durumu
167220 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
A study on the application of e-commerce in Turkish mining industry / Türk madencilik endüstrisinde e-ticaret uygulaması üzerine bir çalışma
Yazar:MUTLU YAKICI İÇLİ
Danışman: PROF.DR. NEŞ'E ÇELEBİ ; PROF.DR. TEVFİK GÜYAGÜLER
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Maden Mühendisliği Bölümü
Konu:Maden Mühendisliği ve Madencilik = Mining Engineering and Mining
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2005
113 s.
öz TÜRK MADENCİLİK ENDÜSTRİSİNDE E-TİCARET UYGULAMASI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Yakıcı İçli, Mutlu Yüksek Lisans, Maden Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Tevfik Güyagüler Yardımcı Tez Yöneticisi: Prof. Dr. Neş'e Çelebi Ocak 2005, 101 sayfa Bu çalışmada e-ticaret olanaklarından yararlanmak isteyen firmaların takip etmesi gerekli bir yol haritası/strateji oluşturulmuştur. Bu amaç için literatürden derlenen yol haritası önerileri incelenerek madencilik firmalarının takip edeceği bir yol haritası geliştirilmiştir. Önce, madencilik sektörünün e- ticarete yaklaşımını anlamak için madencilik firmalarına anket uygulanmıştır. Sonra ankete katılan ve e-ticarete ilgi duyan bir madencilik firması çalışmak için seçilmiştir. Literatürden derlenen anketler ve bu çalışma için hazırlanmış e-ticaret sorularına dayanarak, geçmişte bu firmanın e-ticaret ile ilgili yaptığı çalışmalar değerlendirilmiş ve gelecekte yapması gerekli çalışmalar konusunda önerilerde bulunulmuştur. Örnek çalışmadan elde edilen bilgiler ışığında, ilk önerilen yol haritası yeniden düzenlenmiş ve sonuçlan tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: e-ticaret, madencilik sektörü, e-ticaret için yol haritası, e-ticaret stratejileri, e- ticaret adımlan, e-ticaret aşamalan, e-ticaretin uygulanması
ABSTRACT A STUDY ON THE APPLICATION OF E-COMMERCE IN TURKISH MINING INDUSTRY Yakıcı İçli, Mutlu M.S., Department of Mining Engineering Supervisor: Prof. Dr. Tevfik Güyagüler Co-Supervisor: Prof. Dr. Neş'e Çelebi January 2005, 101 pages In this thesis, a road map/strategy that must be followed by firms that want to utilize e-commerce facilities is established. For this purpose, road map suggestions that were taken from literature were examined and a road map which can be followed by mining companies is developed. First, a questionnaire was applied to mining firms to understand the attitude of mining sector to e-commerce. Then a firm that had involved in the questionnaire and was interested in e-commerce was selected to work with. The studies related to e-commerce accomplished by this firm in the past were evaluated and recommendations for the studies that it should perform in the future were indicated based on the questionnaire taken from literature and questions prepared for this study. In the light of all data obtained from this case study, the initially suggested road map was rearranged and the results were discussed. Keywords: e-commerce, mining sector, road map for e-commerce, strategy for e-commerce, steps of e-commerce, stages of e-commerce, application of e-commerce IV