Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
279791
|
|
Farklı ülkelerdeki lise biyoloji eğitim programlarındaki çevre konularının incelenmesi / Investigation of environmental subjects in different countries? high school biology programmes
Yazar:ASLI EKEN
Danışman: PROF. DR. MEHMET YILMAZ
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Biyoloji Ana Bilim Dalı
Konu:Biyoloji = Biology ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Biyoloji eğitimi = Biology education ; Biyoloji öğretimi = Biology teaching ; Eğitim programları = Education programs ; Çevre = Environment ; Çevre eğitimi = Environmental education
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2010
69 s.
|
|
Bu araştırma ile PISA çalışmasına katılan bazı ülkelerin lise biyoloji eğitim programlarında yer alan çevre konuları incelenerek ülkemizin bu konudaki durumu irdelenmiş olacaktır. Böylece ülkemizin diğer ülkeler arasındaki yeri belirlenmiş olacaktır.Bahse konu çalışma ile farklı ülkelerin lise biyoloji eğitim programlarında yer alan çevre konuları ile Türk Milli Eğitim sisteminde halen uygulanmakta olan lise biyoloji eğitim programlarındaki çevre konuları incelenerek ve karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla Kanada ve Singapur örnek ülke olarak seçilerek lise biyoloji programı irdelenmiştir.Bu tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çevre olgusu tanımlanarak, günümüzdeki çevre sorunlarından bahsedilmiş ve çevre eğitiminin önemi vurgulanmıştır. Çevre sorunlarının çözümünde biyoloji biliminin ne kadar hayati bir rol oynadığı belirtilerek biyoloji eğitiminde çevre konularının yer almasının önemi ifade edilmiştir. İkinci bölümde bu konuyla ilgili olarak yurtiçinde ve yurtdışında yapılmış olan çalışmalardan bahsedilmektedir. Üçüncü bölümde; Türk Milli Eğitim sisteminin lise biyoloji programlarındaki çevre konuları ortaya konmuş; daha sonra Dünyada çevre eğitimi konusunda örnek kabul edilebilecek olan Kanada'nın Ontario Eyaleti lise biyoloji programlarında işlenen çevre konuları ele alınmıştır. Dördüncü bölümde; Singapur lise fen dersi programlarında ele alınan çevre konuları irdelenmiştir. Beşinci bölümde ise; sonuç ve önerilere yer verilerek, üç ülkenin lise biyoloji programları karşılaştırılmış, araştırmanın sonucu ortaya konmuş ve bu sonuçlara bağlı olarak öneriler sunulmaya çalışılmıştır.
|
|
The purpose of this study is to compare the countries?s high school biology education programme according to the environmental issues and state Turkey?s situation in these countries.With this study, the environmental subjects that are existing in different countries? high school biology programmes; are compared to the high school biology education programme?s environmental subjects that is still appllied in Turkish National Education System. For this purpose Canada?s and Singapure?s high school biology programmes are examined as an example.This study is composed of four chapters. In the first chapter ?environment? phenomenon is identified, environmental challenges are mentioned and the importance of environmental education is emphasized. The vital role that biology science is acting in solving environmental problems and the significance of taking place of environmental subjects in biology education, is also stated in the first chapter. The national and international studies, relevant to this study are mentioned in the second chapter. In the third chapter, the environmental subjects in our high school biology programme is exerted and afterwards Canada Ontario Province?s, which can be taken as a good example regarding environmental educatin all through the World, environmental subjects existing in the high scool biology program is investigated. In the forth chapter; environmental subjects that are thaught in Singapur high schools at science lessons is investigated. In the fifth chapter, conclusion and suggestions are taking part. The three countries? high school biology programmes are compared, the conclusions are produced and the suggestions offered in the said chapter. |