Tez No İndirme Tez Künye Durumu
196633
Üç boyutlu sanal şehirler için zeki bir platformun sayısal coğrafik haritalar üzerinde geliştirilmesi / Developing an intelligent platform for three dimensional virtual cities on digital geographic maps
Yazar:BAHA ŞEN
Danışman: YRD. DOÇ. DR. HALDUN GÖKTAŞ
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Elektronik ve Bilgisayar Sistemleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2006
160 s.
iii3 BOYUTLU SANAL ŞEHİRLER İÇİN ZEKİ BİR PLATFORUMUNSAYISAL COĞRAFİK HARİTALAR ÜZERİNDE GELİŞTİRİLMESİ(Doktora Tezi)Baha ŞENGAZİ ÜNİVERSİTESİFEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜOcak 2006ÖZETSanal gerçeklik ortamlarında çevremizdeki nesneler, buralarda bulunaninsanlar ve bunların birbirleri ile etkileşimi çeşitli yönlerden incelenmektedir.Sanal ortamların en büyük kısıtlılığı ya var olan bir yeri simule etmeleri veyasimülasyonun daima aynı mekanda yürütülmek zorunda olmasıdır. Dolayısıylazengin bir çevre, ancak ihtimallerin sayısına bağlı olmaktadır. Trafik eğitimsimülasyonları, sürücü eğitim simülasyonları, uçuş simülasyonları bu türsimülasyon sistemi örneklerindedir. Bu çalışmada simülasyon sistemlerindekullanılmak üzere her seferinde farklı sanal şehirler üreten bir uygulamageliştirilmiştir. Geliştirilen uygulama, şehir nüfusunu ve ada büyüklüğünü girişverisi olarak almaktadır. Ticari alan, idari alan, sosyal ve kültürel alan gibiimar kanunu ile belirtilen şehir alan ögeleri, deterministik ya da rastgele Gaussdağılımı yöntemleri ile belirlenmektedir. Oluşturulan şehir için New Yorkmodeli esas alınmış olup nesnelerin ada içine yerleşimi genetik algoritmakullanılarak gerçekleştirilmiştir.Bilim Kodu : 702.3.006Anahtar Kelimeler : Simülasyon Sistemleri, Yapay Şehir Üretme, SanalGerçeklik, Genetik Algoritma, Random Gauss DağılımıSayfa Adedi : 145Tez Yöneticisi : Yrd.Doç.Dr. H. Haldun GÖKTAŞ
ivDEVELOPING AN INTELLIGENT PLATFORM FOR THREEDIMENSIONAL VIRTUAL CITIES ON DIGITAL GEOGRAPHIC MAPS(Ph.D. Thesis)Baha ŞENGAZI UNIVERSITYINSTUTUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGYJanuary 2006ABSTRACTPeople, objects and interaction inbetween them have been examined in VirtualReality (VR) systems from the point of view of several aspects. The mainrestriction of VR enviroments is that, they have to simulate either an existingplace or the simulation always have to take place in the same enviroment.Therefore, a rich enviroment depends on the number of possibilites. Traffictraining platforms, driver training platforms, flight simulators, are among theexamples of such simulation systems. In this study, an application have beendeveloped to produce different virtual cities at each execution to be used insimulation systems. The developed application accepts the population and blockparameters as inputs. Commercial, management, social and culturalestablishments are determined by civil engineering rules and the products areplaced on the blocks either deterministically or Random Gaussian distributionmethod. The New York model has been taken as reference in virtual cityproduction and the objects are placed on the blocks using genetic algorithm.Science Code : 702.3.006Key Words : Simulation Systems, Artificial City Generation, VirtualReality, Genetic Algorithm, Random Gauss DistributionPage Numbers : 145Thesis Adviser : Assist.Prof.Dr. H. Haldun GÖKTAŞ