Tez No İndirme Tez Künye Durumu
495850
Antonio Vivaldı'nin op.8 no.12 do Majör ve Tomaso Albinoni'nin op.9 no.2 re minör obua konçertolarının müzikal analizleri / Musical analysis of Antonio Vivaldi's op.8 no.12 c major and Tomaso Albinoni's op.9 no.2 d minor oboe concertos
Yazar:VOLKAN IŞILAY
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇOLAKOĞLU
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Müzik Ana Sanat Dalı
Konu:Müzik = Music
Dizin:Albinoni, Tomaso = Albinoni, Tomaso ; Klasik müzik = Classical music ; Konçerto = Concerto ; Obua = Oboe ; Vivaldi = Vivaldi ; Çok sesli müzik = Polyphonic music
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2018
111 s.
Bu tezde Venedikli besteciler Antonio Vivaldi'nin Op.8 No.12 Do Majör ve Tomaso Albinoni'nin Op.9 No.2 Re minör obua konçertolarının müzikal analizleri yapılmıştır. Venedik'in çalgısal müzik gelişimindeki tarihsel rolü incelenmiş ve Ortaçağ'dan Barok Dönem'e nasıl müzik merkezi haline geldiği anlatılmıştır. Barok obuanın shawmdan evrilmesi, Barok Dönem'de nasıl kullanıldığı, nasıl solo enstrüman niteliği kazandığı incelenmiştir. Venedikli iki bestecinin aynı ekolden gelmelerine karşın obua konçertolarında kullandıkları yapının birbirlerinden nasıl ayrıldığı partisyonlar üzerinden tespit edilerek, Vivaldi ve Albinoni farklılığı ortaya konulmuştur. Her iki bestecinin obua çalgısına yaklaşımları, homofoni ve kontrpuan tercihleri ele alınarak irdelenmiştir. Vivaldi'nin homofonik üslubu benimseyerek obuaya teknik olarak daha zorlayıcı, sürekli bas ile baş başa bırakan sololar yazdığı gözlemlenmiştir. Albinoni'nin ise kontrpuan yapısını benimseyerek yaylılar ile daha çok ilişki içinde olan obua soloları yazdığı ortaya konmuştur.
In this thesis Venetian composers Antonio Vivaldi's Op.8 No.12 C Major and Tomaso Albinoni's Op.9 No.2 D minor oboe concertos' musical analyses has been made. Venice's historical role in development of instrumental music and from Middle Ages to Baroque Period how it became center of music be examined. Baroque oboe's transformation from shawm, utilization of Baroque oboe in Baroque Period and how it gained solo instrument identity has been researched. Even though two Venetian composers derived from same ecole how they seperated in terms of their oboe concertos' structure has been examined thus differentitation of Vivaldi and Albinoni is revealed. Both composers' approach to oboe is probed with handling their preference of homophony and counterpoint. It is revealed that with adopting homophonic style, Vivaldi composed more compeller solos for solo oboe and leaved it alone with basso continuo. On the other hand it is explained that with adopting counterpoint structure, Albinoni composed more related oboe solos with strings.