Tez No İndirme Tez Künye Durumu
262709
Türkiye'de otomobil dergiciliği ve otomobil dergilerinin otomobil satın alma üzerine etkisi / Automobile magazines and their influence on purchasing preferences of buyers in Turkish market
Yazar:SİNEM BİROL
Danışman: DOÇ. DR. ASLI YAPAR GÖNENÇ
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Gazetecilik Ana Bilim Dalı
Konu:Gazetecilik = Journalism ; İşletme = Business Administration
Dizin:Basın = Press ; Dergiler = Magazines ; Karar verme = Decision making ; Otomobil = Automobile ; Satın alma davranışı = Purchasing behavior ; Satın alma kararı = Purchasing decision ; Tüketici davranışı = Consumer behavior
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2009
202 s.
Bu çalışmanın konusu, Türkiye'de Otomobil Dergiciliğinin gelişimi ve otomobil dergilerinin satın alma tercihleri üzerindeki etkileridir.Çalışmanın ilk bölümünde, otomobil sanayinin dünyadaki ve ülkemizdeki gelişimi tarihsel olarak özetlenmiş ve buna paralel olarak ülkemizdeki otomobil dergiciliğinin gelişimi incelenmiştir.Ülkemize otomobilin geç gelmesi ve otomotiv sanayinin daha çok montaj ve yan sanayi olarak 1960'lı yıllardan itibaren gelişim göstermesiyle bağlantılı olarak otomobil dergiciliğinin gelişimi de son yirmi yılda gerçekleşmiştir. Türkiye'de otomobil dergilerinin gelişiminin de bu doğrultuda özellikle 1980'li yıllardan itibaren hız kazandığı görülmüştür. Ancak ülkemizde otomobil dergiciliğinin mevcut durumu, otomotiv sanayinin çok daha gelişmiş olduğu ülkelerle karşılaştırıldığında, oldukça gerilerde olduğu gözlenmektedir.Çalışmanın ikinci bölümünde ise ülkemizde bireylerin otomobil satın alırken karar verme süreçlerinde otomobil dergilerinin etkisi üzerine yapılan bir alan çalışmasının sonuçları değerlendirilmiştir.Bu alan çalışması, ülkemizde en çok satılan otomobil markalarının müşterileri arasından 256 kişiye uygulanmıştır. Bu kişiler arasında otomobil dergisi alan kişi sayısı toplam örneklemin %31'ini (79 kişi) oluşturmaktadır. Otomobil satın alma sürecinde otomobil dergisi alanların karar vermelerinde otomobil dergilerinin 1. öncelikli olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Otomobil, Otomobil Dergisi, Otomobil Dergilerinin Satın Alma Tercihleri Üzerinde Etkisi
In the first chapter of this study historical development of the automotive industry in the world and in Turkey is briefly examined along with ascension of automobile magazines and development of their reader base.Coupled with delayed and limited deffusion of automobile into Turkish market and to the ?assembly only? character of the ensuing automotive industry endeavours in Turkey. Interest in and emergence of automobile magazines is also mostly confered to past 20 years.In line with this observation, development in automobile magazines in media is seen to gain pace following 1980?s. However, when compared to their peers in countries with more advanced auto industry, the Turkish auto magazines seem to be somewhat laching in their naturity and finesse.In the second segment of this work the results of a field study pertaining to degree of influence of automobile magazines on purchasing decisions of individuals in Turkish market is examined.The field study applied to 256 samples who are the customers of the most prefered automobile brands in Turkey. 31% of the sample group (79 persons) is composed of people who buy automobile Magazines. It is revealed that automobile magazines has a first degree of influence on purchasing decisions of their readers.Key Words: Automobile, Automobile Magazines, the influence of car magazines on purchasing preferences of buyers