Tez No İndirme Tez Künye Durumu
162269 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Altı sigma'nın üretim sektöründe uygulaması / Application of six sigma in manufacturing sector
Yazar:ÖMÜR CANKURT
Danışman: YRD. DOÇ. DR. ÖZLEM İPEKGİL DOĞAN
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Üretim Yönetimi ve Endüstri İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2005
170 s.
ÖZET Küreselleşme sürecinde yaşadığımız iş dünyasında rekabet kurallarının değiştiği bir ortamda ancak kendisini değişen şartlara en iyi şekilde hazırlayabilen ve sürekli iyileştirme ile kendini buna ayarlayabilen şirketler sürekliliklerini sağlayabileceklerdir. Müşteri memnuniyetinin artması ve bununla birlikte kalitesizlik maliyetlerinin azalması sürekli iyileştirmenin sonuçlarıdır. Altı Sigma müşteri beklentilerinin karşılanmasında mükemmele yakın bir performans hedefidir. İstatistiksel tanım olarak Altı Sigma, bir sürecin performansının milyonda 3.4 hata olasılığını aşmaması demektir. Altı Sigma'nın yönetimsel tanımı ise, şirketin daha fazla müşteri memnuniyeti, daha fazla kar ve rekabet koşullarına uygun pozisyonlanmasını sağlayan tam bir "kültür değişimi" olmasıdır. Bu çalışma Altı Sigma metodolojisinin temelini açıklamak ve Altı Sigma araçlarının kullanılmasının bir işletmenin Kalite sistemi'nin iyileştirilmesine ve hata seviyesinin azaltılmasına olan etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Birinci bölümde Altı Sigma metodolojisinin tarihçesi ve Altı Sigma'nın dünya'daki yayılımmdan bahsedilmektedir. İkinci bölümde Altı Sigma projelerinde kullanılan istatistiksel tekniklere, süreç araçlarına ve analiz yöntemlerine değinilmiştir. Üçüncü bölümde Altı Sigma'nın Toplam Kalite Yönetimi ve ISO 9001:2000 ile olan benzerlik ve farklılıklarından bahsedilmektedir. Son bölümde ise Altı Sigma metodolojisinin ev aletleri sektöründe faaliyet gösteren TEBA GÜNKOL A.Ş.'de bir uygulaması incelenmiştir. IV
ABSTRACT The firms that can prepare theirselves to changing conditions and can adjust to this condition with continuous improvement will be obtain their continuousness in the business world that we are living with globalizm process and in the condition that competition rules are changing. Six Sigma is almost perfect performance object for meeting customer expectations. Statistical defination of Six Sigma is that a process performance shouldn't pass over 3,4 defect probabilty at part per milion. Six Sigma's managerial defination is being a cultural change that obtain positioning a firm for more customer satisfaction, more profit and more suitable to competition conditions This thesis has been done for explaning the basic of Six Sigma and the effect of using Six Sigma's tools to improving a firm's Quality System and decreasing defect level. In the first chapter the history of Six Sigma metodolgy and Six Sigma's dispersion in the world has been explanied. In the second chapter the statistical techniues, process tools and analysis methods that are using in Six Sigma projects have been explanied. In the third chapter similarites and differences of Six Sigma between Total Quality Management and ISO 9001:2000 have been explanied. In the last chapter the application of Six Sigma metodolgy in TEBA GÜNKOL A.Ş. that is working in home appliances sector has been explanied.