Tez No İndirme Tez Künye Durumu
491087
Ağır ticari araçlarda kullanılan çok katlı konvansiyonel yaprak yay yerine tek katlı parabolik yaprak yayın bilgisayar destekli tasarımı ve analizi / Computer aided design and analysis of monoleaf spring instead of multi-leaves conventional leaf spring used in heavy commercial vehicles
Yazar:ONUR KELEBEK
Danışman: PROF. DR. NUSRET SEFA KURALAY
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Konstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı
Konu:Makine Mühendisliği = Mechanical Engineering
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2017
69 s.
Gelişen teknoloji ile birlikte hafif ve ağır ticari araç üreticileri, şasi altındaki birçok alt parçada ağırlık azaltma çalışmasını ilke edinmişlerdir. Aracın tekerlek askı sisteminde yer alan yaprak yayların konvansiyonel tipi olanlarında, birim parça ağırlığının parabolik yaprak yaylara göre fazla olması sebebi ile son dönemlerde parabolik yaprak yay üretimi artmış bulunmaktadır. Ağır ticari bir aracın ön aksı için tasarlanmış olan mevcut üç katlı konvansiyonel yaprak yay yerine tek katlı parabolik yaprak yayın geometrik tasarımı, katı model olarak hazırlanması, yaprak yay katılığının bilgisayar destekli hesaplanması, belirlenen yaprak yay düşey, frenleme ve yanal kuvvetler girdileri ile gerilme analizinin bilgisayar destekli hesaplanması ve hasar analizinin hesaplanması konuları bu çalışmada irdelenmiştir.
With the developing technology, light and heavy commercial vehicle manufacturers have adopted the principle of weight reduction studies on many sub-components which assembled under the chassis. The parabolic leaf spring production has been increased in recent years due to the fact that the unit weight of the conventional type of leaf springs in the wheel suspension system of the vehicle is larger than that of the parabolic leaf springs. In this study, current three-layered conventional leaf spring designed for the front axle of a heavy commercial vehicle was replaced by a single-layered parabolic leaf spring that its geometric design as solid model, calculation of rate with computer aided, calculation of stress analysis with computer aided by specified vertical, brake and lateral load inputs and damage calculation were investigated.