Tez No İndirme Tez Künye Durumu
278395
Ortaöğretim dokuzuncu sınıf biyoloji dersi canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması ünitesinin çoklu zeka temelli işlenmesinin öğrenci başarısı üzerine etkisi / The effects on the success of 9th grade high school biology class students? by teaching the unit ? diversity and classification of living things? based on the multiple intelligence theory
Yazar:BETÜL KORKMAZ
Danışman: PROF. DR. KAZIM YILDIZ
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Eğitim Bilimleri Bölümü / Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı / Biyoloji Öğretmenliği Bilim Dalı
Konu:Biyoloji = Biology ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Başarı = Success ; Biyoloji = Biology ; Biyoloji dersi = Biology lesson ; Ders programları = Curriculum ; Ortaöğretim = Secondary education ; Çoklu zeka = Multiple intelligence ; Öğrenci başarısı = Student achievement ; Öğretim = Teaching ; Öğretim yöntemleri = Teaching methods
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2010
113 s.
Bu çalışmanın amacı, Canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması ünitesinin çoklu zeka temelli işlenmesinin ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin başarısına etkisini araştırmaktır.Araştırmada yer alan öğrenci grupları Sivrihisar Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde bulunan 9-A ve 9-H sınıfı öğrencileridir. 9-H sınıfı deney grubunu, 9-A sınıfı kontrol grubunu oluşturmaktadır. Çalışma gruplarındaki toplam öğrenci sayısı elli ikidir. Bu araştırma kapsamında, deney ve kontrol grupları için ön test ve son test kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Başarı Testi ve Çoklu Zeka Alanlarını Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada örneklemi temsil edecek olan, birbirine denk deney ve kontrol grupları rasgele yöntemlerle seçilmiştir. Araştırmanın kontrol grubundaki öğrencilerle geleneksel öğretim yöntemine göre ders işlenirken, deney grubundaki öğrencilerle Çoklu Zeka Kuramına dayalı öğretim etkinliklerine göre ders işlenmiştir.Araştırma süresince elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmanın hipotezlerini test etmek için t-testi analizi yapılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Çalışmanın sonucunda, Çoklu Zeka Kuramı destekli etkinliklerin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin başarı testi düzeyleri, düz anlatım uygulanan kontrol grubu öğrencilerininkine göre daha yüksek bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Zeka, öğrenme, Çoklu Zeka Kuramı, geleneksel yöntem, kontrol grubu, deney grubu, ön test, son test.
The purpose of this study is to investigate the effect of the success of 9th grade high school biology class students? by teaching the unit ?diversity and classification of living things? based on Multiple İntelligence Theory.The Student groups that have taken part in the research are students of 9-A and 9-H in Sivrihisar Anatolian Technical, Technical and Industrial High School. While 9-H is the experiment group, 9-A is the control group. The number of the students in the study groups is fifthy two. In the research, a pre-test and a final-test have been used for experiment and control groups. As data collection tool, Success Test, Areas of multiple intelligence assessment scale were used.The equivalent experimental and control groups that will show the examples of the research are randomly selected. While the lessons are performed traditionally to the students which are in the control group, the lessons are performed according to teaching techniques based on Multiple İntelligence Theory to the students that are in the experimental group of research.SPSS computer software is used to evaluate the results gained from the research. T-test analysis is used to test the hypothesis of the research. In the research, meaningfullness level has been accepted as 0.05.As the result of the study, it is found that success test levels of students in experiment group where Multiple İntelligence Theory supported teaching activities were applied, are higher than those of the students in control group where straight exposition method was used.Key Words: Intelligence, learning, Multiple Intelligences Theory, traditional method, control group, experiment group, pre-test, final test.