Tez No İndirme Tez Künye Durumu
349071
Problem temelli işbirlikli öğrenme ortamında dinamik web teknolojilerinin akademik başarı ile akademik uğraşıya etkisi / In the environment of problem-based collaborative learning the effect of dynamic web technologies on academic achievement and academic engagement
Yazar:AGAH TUĞRUL KORUCU
Danışman: YRD. DOÇ. HASAN ÇAKIR
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2013
393 s.
Bu araştırmanın amacı, problem temelli işbirlikli öğrenme ortamında dinamik web teknolojilerinin akademik başarı ile akademik uğraşıya etkisinin belirlenmesidir. İşbirlikli öğrenme, problem temelli öğrenme, yapılandırmacı yaklaşımın öğrenme yöntemleri olması sebebiyle bu tür öğrenme yöntemlerinde Bilişim Teknolojileri (BT) araçlarının kullanılması; gerek uygulama sürecine gerekse değerlendirme yöntem ve tekniklerine entegrasyonunun sağlanması BT entegrasyon sürecine katkı sağlayacaktır. Bu araştırma 2012-2013 yılı bahar döneminde 8 hafta süren uygulama sürecinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu bir büyükşehirde kurulu olan bir devlet üniversitenin Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıf'ında eğitim gören birinci öğretim şubesindeki 51 ve ikinci öğretim şubesindeki 53 olmak üzere toplam 104 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma
The purpose of this study is to develop problem-based collaborative learning environment supported by dynamic web technologies and to determine its effect on academic achievement and student engagement. Since collaborative learning and problem-based learning constitute the learning methods of constructivist theory, the usage of ICT tools in these learning methods will contribute to the teaching and learning process, evaluation methods and techniques, and, consequently, ICT integration process. This study was conducted in an 8-week application process in the 2012-2013 Spring semester. 104 junior pre-service teachers in Computer Education and Instructional Technologies department in the Faculty of Education, at a university located in a metropolis constitute the study group of the research; 51 of which are daytime students and 53 of which receiving evening education. The course in which the research was conducted was