Tez No İndirme Tez Künye Durumu
153531 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
A study on the stress-strain behavior of railroad ballast materials by use of parallel gradation technique / Paralel tane çapı dağılımı yöntemiyle demiryolu balast malzemelerinin gerilme-birim deformasyon davranışı üzerine bir çalışma
Yazar:MUSTAFA KAYA
Danışman: PROF. DR. YENER ÖZKAN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering
Dizin:
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2004
355 s.
oz PARALEL TANE ÇAPI DAĞILIMI YÖNTEMİYLE DEMİRYOLU BALAST MALZEMELERİNİN GERİLME-BÎRİM DEFORMASYON DAVRANIŞI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA KAYA, Mustafa Doktora, İnşaat Mühendisliği Bölümü Tez Yöneticisi: Prof. Dr. M. Yener ÖZKAN Haziran 2004, 328 sayfa Gerçeğinden daha küçük tane çapında balast malzemelerinin kayma dayanımı, elastik modülleri ve plastik birim boy değişimi özellikleri, paralel tane çapı dağılımı tekniğine dayalı olarak incelenmiştir. Balast malzemeleri uniform tane çapı dağılımlı kireçtaşı, bazalt ve çelik- cürufudur. Çelik-cürufu, dayanıklılık deneyindeki gerek şartlan, elektriksel direnç ve çevresel atık değer seviyelerini karşılamaktadır. Yukarıda değinilen mühendislik özelliklerinin incelenmesinde 100 mm çapındaki örneklerin deneyini yapabilen 0.4 mm/dakika hızında konvansiyonel üç eksenli deney ünitesi kullanılmıştır. Örneklerin deneyleri 35 kPa, 70 kPa ve 105 kPa çevre basıncı altında yapılmıştır. Ancak tekrarlı yüke bağlı olarak oluşan plastik özelliklerin belirlenmesinde sadece 35 kPa çevre basıncı kullanılmıştır. Kullanılan bütün malzemeler için, emniyetli tarafta olarak, içsel sürtünme açısı 42° ve görünürdeki kohezyon 35 kPa alınabilir. Diğer taraftan, kullanılan bütün vimalzemeler için elastik modül değerleri, deneyi yapılan en büyük çaplı L-9.5 (D50 = 12.7 mm) kireçtaşı için elde edilen K ve n parametreleriyle mühendislik açısından yeterli bir şekilde öngörülebilir. L-9.5 için, 1 kPa referans basınca göre hesaplanan K değerleri ve n değerleri sırasıyla, başlangıç elastik modül için 4365, 0.636; sekant elastik modül için 8511, 0.419; ve boşaltma-tekrar yükleme elastik modül için 25704, 0.430 olarak belirlenmiştir. Boşaltma-tekrar yükleme elastik modül, devir sayısı arttıkça artış göstermektedir. N = 20 için, boşaltma-tekrar yükleme elastik modül gerçeğinden daha küçük tane çapında kireçtaşı örnekler için, kabaca %15; bazalt için %10; ve çelik-cürufu için %5'dir. İlk devirden sonraki plastik birim boy değişimi, sı, ve plastik birim boy değişim katsayısı, C, her bir malzeme için ortalama tane çapma bağlı bir fonksiyon olarak gösterilebilir. Prototip tane çapındaki, D50 = 45 mm, kireçtaşı, bazalt ve çelik- cürufu £1 değerleri sırasıyla, 0.59, 0.43 ve 0.75; ve C değerleri sırasıyla 0.54, 1.42 ve 0.74 olarak öngörülebilir. Anahtar Kelimeler: Balast, İri taneli Zemin, Elastik Modül, Paralel Tane Çapı Dağılımı Yöntemi, Plastik Birim Boy Değişimi, Kayma Dayanımı, Cüruf, Üç Eksenli Sıkışma Deneyi vıı
ABSTRACT A STUDY ON THE STRESS-STRAIN BEHAVIOR OF RAILROAD BALLAST MATERIALS BY USE OF PARALLEL GRADATION TECHNIQUE KAYA, Mustafa Ph.D., Department of Civil Engineering Supervisor: Prof. Dr. M. Yener ÖZKAN June 2004, 328 pages The shear strength, elastic moduli and plastic strain characteristics of scaled- down ballast materials are investigated by use of the parallel gradation technique. Uniformly graded ballast materials chosen for the investigation are limestone, basalt and steel-slag. Steel-slag is a byproduct material of Ereğli Iron and Steel Works, which is suitable to meet the durability test requirements as well as the electrical resistivity and the waste contaminants regulatory level. Conventional triaxial testing at a strain rate of 0.4 mm/min is used to obtain these characteristics for the scaled- down materials with a diameter of 100 mm specimen under a confining stress of 35 kPa, 70 kPa and 105 kPa; whereas that of only 35 kPa is used to characterize the accumulated plastic strain. The angle of internal friction,