Tez No İndirme Tez Künye Durumu
448317
Uzaktan eğitim ile yürütülen bir tezsiz yüksek lisans programında kurumsal desteğin incelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi örneği / The examination of the impact of institutional support for an online master program without thesis: Karadeniz Technical University sample
Yazar:GÖKSU BAKİ
Danışman: YRD. DOÇ. DR. MUHAMMET BERİGEL
Yer Bilgisi: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Kalite = Quality ; Uzaktan eğitim = Distance education ; Uzaktan öğretim = Distance instruction ; Yüksek lisans = Graduate ; Yüksek lisans programları = Graduate programs ; Örgütsel destek = Organizational support
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2016
91 s.
Günümüzde eğitim uygulamalarında teknoloji kullanımının gerekliliği tartışmaları yerini teknoloji kullanılarak yürütülen eğitim uygulamalarında nitelikli eğitimin sağlanabilmesi için kalite standartlarının belirlenmesini amaçlayan araştırmalara bırakmıştır. Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitimde nitelikli eğitimin ve kalitenin sağlanmasında rolü olan kurum yapısının uzaktan eğitim sistemi ile yürütülen programlara sunduğu desteğin incelenmesidir. Araştırmanın yürütülmesinde nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması yöntemi kullanılmış, bulguların oluşturulması amacıyla nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yürütülen İş Sağlığı ve Güvenliği Tezsiz Yüksek Lisans programı kapsamında öğrenim görmekte olan öğrenciler, programın yürütülmesinden sorumlu Fen Bilimleri Enstitüsü yöneticileri ve program kapsamında ders veren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin elde edilmesinde program bünyesinde öğrenim görmekte olan öğrencilere değerlendirme formu, program yöneticilerine ve program kapsamında ders vermekte olan öğretim elemanlarına yarı yapılandırılmış mülakat formu uygulanmıştır. Çalışma grubundan elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmış, nitel verilerin analizinde ise betimsel veri analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları doğrultusunda ortaya çıkarılan sonuçlarda kurum yapısının öğrenci işleri desteği, ders içeriği, kazanım, kredi bilgileri ve teknik destek gibi hizmet türlerinde kaliteli bir destek sağladığı belirlenmiştir. Bunların yanında kurum yapısının uzaktan eğitim kalite standartları belirlenmesi, programın kalite denetimi gibi uygulamaları ihmal ettiği belirlenmiştir. Bu araştırmanın, uzaktan eğitim programlarını yürütmekte olan kurum yapılarının uzaktan eğitim sistemine sunmaları gereken hizmetlerin belirlenmesinde yararlı olacağı düşünülmektedir.
Nowadays, researchers and educators have conducted numerous researches regarding the necessity of technology use in education. Fortunately, they have started to apply lots of well-designed educational research of technology use by employing and developing high criteria to make our educational systems better. The goal of the current study is to investigate the impact of institutional support and structure on technology use in distance education. The current study used the quantitative and qualitative research methods to collect the data. The participants comprised the individuals who are currently enrolled in Science Institutions and are students in "Is Sagligi ve Guvenligi" graduate program in 2015-2016 at Karadeniz Technical University. The researchers also collected the data from program managers and teachers. The study used evaluation form for students and semi-structured interviews for program managers and teachers. The current study used SPSS version 22.0 to analyze the quantitative data. For qualitative data, the researcher employed descriptive data analysis method. The qualitative and quantitative research findings indicated that there are statistically significant effects of institutional support, student's business support, course content, learning, and technology support on the online master program without thesis. Accordingly, all participants heavily emphasized the importance of these themes. On the other hand, the study participants reported that the development of high educational criteria on distance education and the processing this master program have many institutional deficiencies. Together, the current study might provide opportunity and new research gates for development of better distance education programs.