Tez No İndirme Tez Künye Durumu
277813
Marka genişletme stratejisinde mevcut ürün ile ilgili satın alma davranışının yeni ürüne etkisi üzerine bir araştırma / A research about the effect of purchasing behavior of the existing product to the new product in brand extension strategy
Yazar:EMRAH KURNAZ
Danışman: PROF. DR. SEMA KURTULUŞ
Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Bölümü / İşletme Ana Bilim Dalı / Pazarlama Bilim Dalı
Konu:İşletme = Business Administration
Dizin:Marka = Brand ; Marka tercihi = Brand preference ; Marka yayma = Brand extension ; Marka yayma = Brand extension ; Pazarlama = Marketing ; Satın alma davranışı = Purchasing behavior
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2010
136 s.
Pazarlamanın odak noktasının müşteri kazanmaktan çok müşteri korumaya, marka çıkarlarından çok, müşteri çıkarlarına dönüştüğü günümüzde; marka genişletmeleri yöneticilerin sıklıkla başvurduğu stratejilerden biri olmuştur. Marka genişletme stratejisinin başarı ve etkinliğini arttırabilmek adına, marka genişletme stratejisinde mevcut ürün ile ilgili satın alma davranışıyla yeni ürün tercihi ilişkisinin anlaşılabil- mesi için, çikolata ve kurabiye ürünleri üzerine deney uygulaması gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda kendilerine marka genişletmesi ürünü sunulan katılımcıların, ürünü denemeden önceki satın alma isteklerinin, bilinmeyen bir markanın ürününe göre anlamlı derecede fazla olduğu görülmüştür. Ayrıca markanın mevcut ürününü satın alan katılımcıların, markanın mevcut ürününü satın almayan katılımcılara oranla marka genişletmesi ürününü tercih etme eğiliminde oldukları görülmektedir. Katılımcıların bilinmeyen yeni bir markanın ürününü satın alma isteklerinin, ürünün denenmesinden sonra anlamlı bir artış kaydetmesi araştırmanın diğer bir sonucudur.
Nowadays, the focus of marketing has moved from conquering clients to keeping them, from brand capital to customer capital, brand extension has become a frequently applied strategy by managers. In order to increase the success and effectiveness of brand extension strategy, an experimental application with chocolate and biscuit was carried out to understand the correlation of purchasing behaviour of the existing product with the new product.As a result of the research, the participants? purchase requests, that offered brand extension product, has found significantly higher than the purchase requests that offered an unknown brand product, before they have tested products. In addition, participants who purchase the parent brand, tend to prefer the extended product, that compared with participants, who don?t purchase the parent brand. Another result of the research is the purchase requests of the new and unknown brand product, has significantly increased after participants have tested the product.