Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
276082
|
|
Zeki öğretim sistemlerinde öğrenci değerlendirme modelleri üzerine / On student evaluation modelling in intelligent tutoring systems
Yazar:KORHAN GÜNEL
Danışman: PROF. DR. URFAT NURİYEV
Yer Bilgisi: Ege Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Matematik Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; Matematik = Mathematics
Dizin:Akıllı öğretim sistemleri = Intelligent instruction systems ; Bilgisayar destekli eğitim = Computer assisted education ; Doğal dil işleme = Natural language processing
|
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2010
84 s.
|
|
Bu tezde, klasik sınıf içi eğitime destek sağlayan ve öğrencilerin bireysel eğitim sürecinde performanslarını büyük ölçüde arttıran zeki öğretim sistemlerinde öğrenci modelinin nasıl çıkarılacağı problemi incelenmiştir.Öğrenci modelleme, zeki öğretim sistemlerinin en kritik problemlerinden biridir. Öğrenci modeli oluşturmak amacıyla, öncelikle arama motorlarının belge indeksleme yaklaşımından yola çıkılarak, öğrenciye sunulan eğitim içeriğindeki öğretim kavramlarını çıkaran bir sistem tasarımı gerçekleştirilmiştir. Böylece zeki öğretim sistemi eğitim içeriklerine anlambilimsel olarak bir anlam katar ve öğrenciye ne öğretmeli sorusuna cevap verir. Önerilen sistem, aynı zamanda kavramlar arasındaki ilişkileri ortaya çıkararak eğitim içeriği ile ilgili kavram haritasını otomatik olarak oluşturur. Daha sonra, kavramsal harita modeli ile öğrenci modeli oluşturulmuştur. Ek olarak, popülasyon dinamiğinden esinlenerek soruların zorluk seviyelerini dinamik olarak saptayan bir diferansiyel denklem modeli sunulmuştur.
|
|
In this thesis, the student modeling problem in intelligent tutoring systems, which support traditional class based learning and increase students? performance significantly in their individual training process, has been studied.Student modeling is the crucial problem within the intelligent tutoring systems. The first phase of the problem is the design of the system, which extract the learning concepts from a given educational content using search engine document indexing approach, for the purpose of constructing the student model. So that, the intelligent tutoring system integrates the educational contents with a semantic meaning and answers to the question of what should be taught to a individual learner. Proposed system, but also reveals the relationships between concepts related to the learning domain, and constructs a concept map automatically. In the second phase, the extended conceptual map modeling as a student model has been developed. In addition, the system tries to model the level of a question difficulty by a differential equation originated by population dynamics. |