Tez No İndirme Tez Künye Durumu
313589
A qualitative model of the critical success factors for the effectiveness of information systems outsourcing / Bilişim sistemlerinde dış kaynak kullanımının etkililiği için kritik başarı faktörlerinin nitel bir modeli
Yazar:ERKAN UÇAR
Danışman: PROF. DR. SEMİH BİLGEN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Enformatik Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Bölümü
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:Bilişim sistemleri = Information systems ; Dış kaynaklardan yararlanma = Outsourcing ; Etkililik = Effectiveness ; Kritik başarı faktörleri = Critical success factors ; Nitel araştırma = Qualitative research
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2012
114 s.
Bu araştırmanın amacı bilişim sistemlerinde dış kaynak kullanımının etkililiğinin kritik başarı faktörleri için bir model oluşturmaktır. ?Uzmanlık yetersizliği? ve ?maliyet etkililiği? dış kaynak kullanımının başlıca nedenleri olarak kabul edilir. Çeşitli karar modeli ve analitik çerçeve çalışmalarına rağmen, literatür, bütünsel bir nitel model içermemektedir. Dış kaynak kullanımı girişimlerinden önce (önsel) uygulanan karar modellerinin tersine, nitel biretkililik modeli, müşterilerin dış kaynak kullanımı performanslarını ölçmelerine, dolayısıyla iş ve yönetim stratejilerini tekrar gözden geçirmelerine yarayacak bir sonsal kılavuz görevi görecektir. Bu tez, dış kaynak kullanımı etkililiğinin kritik başarı faktörlerini, kamu ve özel sektör müşterileri için geliştirilen bilişim sistemlerini, çoklu örnek olay çalışmaları çerçevesinde inceleyen nitel araştırmalara dayalı olarak hazırlanmıştır. Bu doğrultuda, birçok hipotezdenoluşan kavramsal bir model oluşturulmuş ve nitel olarak değerlendirilmiştir.
The objective of this research is to construct a model of the critical success factors for the effectiveness of Information Systems (IS) outsourcing. ?Lack of in-house expertise? and ?costeffectiveness? are the widely accepted major factors of motivation for IS outsourcing. Although various decision models and analytical frameworks have been proposed before, the literature is not abundant on a complete qualitative model. In contrast with the decision models which are executed before an outsourcing engagement (a-priori), an effectiveness model will be an a-posteriori guide which will enable the clients to measure their outsourcing performance and re-evaluate their business and management strategies. This thesis examines the critical success factors for outsourcing effectiveness through qualitative research conducted with multiple case studies for information systems developed for public and private clients. A conceptual model consisting of various hypotheses is constructed and qualitatively evaluated.