Tez No İndirme Tez Künye Durumu
313892
Organizational learning assessment in software development organizations / Yazılım geliştirme organizasyonlarında organizasyonel öğrenmeyi değerlemek
Yazar:OUMOUT CHOUSEİNOGLOU
Danışman: PROF. SEMİH BİLGEN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Enformatik Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:Bilgi yönetimi = Information management ; Öğrenen organizasyonlar = Learning organizations
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2012
282 s.
Bir organizasyonun iş başarısını doğrudan etkileyen en önemli kaynaklardan biri bilgidir ve yazılım geliştirme endüstrisi gibi bilgi-yoğun süreçler kullanan organizasyonlar için bilginin önemi artmaktadır. Teknolojik gelişmelerin hızlı olduğu bir endüstride, sürekli artan rekabet ile baş etmek ve rekabetçi avantaj sağlamak için yazılım organizasyonları doğru bilgiye erişmeli, bunu etkin kullanmalı ve doğru şekilde evrilmesini sağlayarak gelecek projelere bilgiyi taşımaları gerekmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, yazılım geliştirme organizasyonlarının organizasyonel öğrenme ve öğrenme karakteristikleri seviyesini değerleyecek bir modeli, AiOLoS'u geliştirmektir. AiOLoS modelinin temel katkıları, öncelikle bir yazılım geliştirme organizasyonun organizasyonel öğrenme süreci içinde takip etmekte olduğu asıl süreç alanlarını ve çekirdek süreçleri tanımlamak ve yazılım geliştirme organizasyonun öğrenme karakteristiklerini değerlemek için gerekli olan ölçüt ve ölçekleri ortaya koymaktır. Çalışma, yazılım geliştirme ekiplerinde gerçekleştirilen örnek olay incelemeleri ile desteklenerek AiOLoS modelinin temel süreçlerinin yazılım geliştirme organizasyonlarına eşlenebilmesi ve uygulanabilirliği, organizasyonel öğrenmeyi değerlemesi ve yazılım süreç iyileştirmeye bir başlangıç noktası oluşturabilmesi incelenmektedir.
Knowledge is one of the most important assets of an organization that directly affects business success, and its importance increases for organizations that use knowledge-intensive processes such as the software development industry. In an industry in which technological developments are rapid, in order to keep up with the continuously increasing competition and to obtain competitive advantage the software organizations need to obtain the correct knowledge, use it efficiently and pass it to future projects evolving it accordingly. The major aim of this research is to propose a novel model, namely AiOLoS, for assessing the level of organizational learning and learning characteristics in software development organizations. The primary contributions of this two-legged AiOLoS model are the identification of the major process areas and the core processes that a learning software organization follows during its organizational learning process and to provide the necessary measures and metrics and the corresponding definitions/interpretations for the assessment of the learning characteristics of the software development organization. The research is supported with a multiple case-study work conducted in software development teams in order to identify the mapping of the core processes and the applicability of the AiOLoS model to software development organizations, its utilization as a tool for assessing organizational learning and providing a basis for software process improvement.