Tez No İndirme Tez Künye Durumu
116050 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
A Study on information based virtual value chains / İş için bilgi tabanlı sanal değer zincirleri
Yazar:MERVE TAYLAN
Danışman: DOÇ. DR. EROL SAYIN
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Endüstri ve Endüstri Mühendisliği = Industrial and Industrial Engineering
Dizin:Elektronik ticaret = Electronic commerce ; Tedarik zinciri yönetimi = Supply chain management ; İnternet = Internet ; İş birliği = Cooperation
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2001
95 s.
Öz İŞ İÇİN BİLGİ TABANLI SANAL DEĞER ZİNCİRLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA Taylan, Merve Yüksek Lisans, Endüstri Mühendisliği Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Erol Sayın Haziran 2001, 82 Sayfa Internet, iş dünyasının işleyişini kalıcı bir şekilde değiştirmektedir. Internet teknolojisinin kullanılmaya başlanmasıyla iş dünyasındaki her türlü faaliyet bilgiye dayalı birer aktiviteye dönüşmektedir. Son 6 yılda birçok yeni terim dinamik ortamlar olan iş ve internet dünyasında gündeme gelmiştir. Bu kavramların iş dünyasına entegre dilmesi, uyarlanması ve adaptasyonu karmaşık olamasına rağmen sonuçlan gözardı edilemeyecek kadar başarılı olmaktadır. Bu çalışma; elektronik ticaret konusunu ; iş-müşteri, iş-iş şeklinde ele almış, tedarik zinciri yönetimi konusuna genel olarak girmiş, bu teknolojilerin iş dünyasına uyarlanması esnasındaki sorunları ve sonrasında sağladıktan faydalan anlatmıştır. Çalışmanın sonkısmında da Ford Otosan'da halihazırda kullanılan; tedarikçi-fabrika ilişkisini sağlayan bir uygulama yer almaktadır. Anahtar kelimeler: B2B ticaret, B2C ticaret, elektronik ticaret, C-ticaret, tedarik zinciri yönetimi, kollaborasyon, işlem maliyetleri, bilgi tabanli sanal değer zincirleri vı
ABSRACT A STUDY ON INFORMATION BASED VIRTUAL VALUE CHAINS FOR BUSINESS Taylan, Merve MS, Industrial Engineering Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Erol Sayın June 2001, 82 Pages The Internet is permanently changing how business operates. All business transactions are being transformed into " information based" activities with the enablement of the Internet technology. So many terms came into vogue in past 6 years in the dynamic world of Internet and business. Integration, customizing and implementing these terms in real, dynamic business world is a challenging task; but the benefits cannot be overseen. This study presents E-Commerce, from the perspective of Business to Consumer, Business to Business Commerce and takes a brief look in the future term Collaborative Commerce then comes to Supply Chain Management in general perspective; discusses the critical factors and the benefits in the implementation of these technologies into a business and includes a case of this kind of application in Ford Otosan. inThis demonstrative case describes the supplier- Ford Otosan relationship through web with a network system called FOSN (Ford Otosan Supplier Network). Key words: B2C commerce, B2B commerce, e-commerce, c-commerce, supply chain management, collaboration, transaction costs, and information based value chain IV