Tez No İndirme Tez Künye Durumu
587821
Eğitim içerikli müze kurma sürecinin incelenmesi: Cin Ali Müzesi örneği / Examining the process of establishing a museum with educational content: The case of Ci̇n Ali Museum
Yazar:NEVİN APAYDIN
Danışman: PROF. DR. AYŞE ÇAKIR İLHAN
Yer Bilgisi: Ankara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Disiplinlerarası Müze Eğitimi Ana Bilim Dalı / Müzecilik Sanat Dalı
Konu:Müzecilik = Museology
Dizin:Cin Ali Müzesi = Cin Ali Museum ; Eğitim = Education ; Müze eğitimi = Museum education ; Müzecilik = Museology ; Müzeler = Museums
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
137 s.
Son yıllarda müzeler artık neşeli, aydınlık, ferahlık duygusu veren, eğlenilen, öğrenilen alanlar haline gelmiştir. Aynı zamanda okul dışı eğitimde de daha çok öneme sahip olmaya başlamıştır. Yeni müze tasarımlarında eğitim yapılacak alanlar özel olarak tasarlanıp, müze eğitimi paketleri de uzun dönemlik planlanmaktadır. 1968'den beri ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuduğu kitabın kahramanı olan Cin Ali, sadece bir karakter değil aynı zamanda kuşaklar arasında ortak bir noktadır. Toplumsal belleğin bir parçası olan Cin Ali'nin gelecekte de bu özelliğini sürdürebilmesi için Cin Ali Müzesi kurulur. Müzenin kurulmasının amacı Cin Ali karakterini ve yazarını gelecek kuşakların da tanımasını sağlamak ve bunu yaparken çağdaş eğitimle ilgili çalışmalara da destek vermek; aynı zamanda Müzeyi bir eğitim alanı olarak kullanmaktır. Cin Ali Müzesinin her köşesi eğitim alanı olarak kullanılabilir. Tasarımı da bu anlayış doğrultusunda yapılmıştır. Müzenin ana sergi salonunu açılmasından çok önce eğitim çalışmaları başlamıştır. Eğitim çalışmaları çok geniş anlamda tutulmuştur. Tek oturumluk eğitimlerin ve etkinliklerin yanı sıra çocuklara ve yetişkinlere uzun programlar da hazırlanmıştır. Eğitim çalışmalarının müze sınırlarının içinde kalmayıp Müze dışında da uygulanabilir olması bu programların önemli bir özelliğidir. Anahtar Sözcükler: Cin Ali, müze, çocuk, müze eğitimi, müze tasarımı
In recent years, the museums have become cheerful, luminous spaces that can give a feeling of spaciousness, places that can be learned and entertained in. At the same time, they have started to take more and more importance in out-of-school education. In latest muesum designs, training areas are speacially designed, and museum education packages are planned for long-term. Cin Ali, who is the hero of the first book which first graders read since 1968, is not only a character but also is a common ground between the generations. Cin Ali museum is established to maintian this characteristic of Cin Ali which is a part of the social memory. The purpose of the establishment of this museum is to ensure further generations recognize the character of Cin Ali and his author, besides supporting modern educational studies and place the museum to a use as a field of education. Every corner of the Cin Ali Museum can be used as a learning area. It is designed in line with this understanding. Educational practices are as a have started long before the opening of the main exhibition hall. Educational practices are approached in a broad sense. Along with one session events and trainings, long-term programmes are arranged for children and adults. An important aspect of these educational studies is that they are not limited by the museum boundaries and can also be practiced outside of the museum. Key Words: Cin Ali, museum, child, musem education, museum design