Tez No İndirme Tez Künye Durumu
438845
Hizmetteki bir geminin sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) yakıtlı bir gemi makinesiyle donatılmasının ekonomik analizi / Economic analysis of a vessel in service equipped with an LNG fueled ship engine
Yazar:MURAT BAYRAKTAR
Danışman: YRD. DOÇ. DR. MUSTAFA NURAN
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Deniz Ulaştırma Mühendisliği Bilim Dalı
Konu:Gemi Mühendisliği = Marine Engineering ; Ulaşım = Transportation
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2016
113 s.
Teknolojinin ilerlemesiyle beraber endüstri kuruluşları kendi alanlarında gelişim göstermeye ihtiyaç duymaktadır. Bu işletmeler maliyetleri en aza indirgemek için alternatif kaynak arayışına gitmektedir. Maliyetleri indirgemek için yapılan çalışmaların bütününde, çevreci ve sürdürülebilir nitelikte olması aranmaktadır. Denizcilik sektöründe maliyetleri düşürmek ve verimli operasyonlar yürütebilmesi için geminin tasarımında, geminin ana makinesinde ve pervane tipi üzerinde çalışmalar yapılmaktadır. Denizcilik sektöründe ana makinede genel olarak ağır yakıtlar ve dizel yakıtlar kullanılmaktadır. Bu sektörde kabul edilecek yeni çevre düzenlemeleri göz önüne alındığında kullanılan bu yakıtların çevreye yaptığı salım miktarı değerleri yeni düzenlemeler için yeterli olmayacaktır. Sıvılaştırılmış doğal gazın deniz taşıtlarında yakıt olarak kullanılması karbondioksit (CO2),sülfür oksit(SOX),azot oksit(NOX) salım miktarını azaltmak için oldukça iyi bir çözüm oluşturmaktadır. LNG'nin ana makinede yakıt olarak kullanılmasının düşük salım miktarının yanı sıra, ekonomik açıdan da oldukça avantajlı bir yakıt seçeneğidir. LNG'nin birim fiyatı diğer yakıtlara göre daha aşağı seviyelerdedir. Artan doğalgaz rezervleri göz önüne alındığında doğalgaz gelecekte de önemli konumda olacak bir yakıttır. Bu çalışmamda hizmetteki bir geminin LNG yakıtlı bir gemi makinesiyle donatılmasının ekonomik analizi yapılmıştır.
Industries need improvement in their respective fields along with advancing technology. Industry associations are trying to find alternative sources in order to minimize further costs. Reducing costs by alternative studies also need to be sustainable and environmentally friendly. In terms of the marine industry several new studies have been carried out about ship designs, marine engines and propeller types to minimize owning costs and provide efficient operations. Generally, heavy fuel oil (HFO) and marine diesel oil (MDO) is used in the global ship industry. Considering the new environmental legislations in maritime industry, the emission rate of these types of oil won't be enough for new regulations. Using liquefied natural gas (LNG) as marine fuel will be neat solution source in marine applications. Combustion of LNG produces low emission rate compared to heavy fuel oil and marine diesel oil. LNG takes important place in the marine industry due to the global emission concern. Using LNG in marine engines decreases carbon dioxide (CO2), sulphur oxide (SOX) and nitrogen oxide (NOX) emissions. LNG not only in terms of emissions but also economic aspects is an advantageous fuel option. Unit prices of LNG are in a lower level compared to other fuels. Considering the growing natural gas reserves, natural gas is a fuel that has an important position in the future. In this study, economic analysis of ship equipped with LNG fueled engine was performed.