Tez No İndirme Tez Künye Durumu
592738
The relationship between efl learners' motivation and their achievement in an English for academic purposes course / Yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin akademik amaçlı İngilizce dersindeki motivasyonu ile başarıları arasındaki ilişki
Yazar:HALİL İBRAHİM GÜNDÜZ
Danışman: DOÇ. DR. HOSSEIN FARHADI
Yer Bilgisi: Yeditepe Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Akademik amaçlı İngilizce = English for academic purposes ; Dil öğrenimi = Study of languages ; Motivasyon = Motivation ; Yabancı dil = Foreign language ; Yabancı dil eğitimi = Foreign language education ; Yabancı dil öğrenimi = Foreign language learning ; Öğrenci başarısı = Student achievement
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2019
102 s.
Bu çalışma ikinci dil olarak İngilizce öğrenen (EFL) öğrencilerin üniversite düzeyinde sunulan Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) dersindeki motivasyonu ile başarı düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Güdülenmenin, bireylerin belirli bir görevi yerine getirme veya bir faaliyet yürütme konusundaki ilgilerini ve kararlılıklarını etkilediğine düşünülmektedir (Dörnyei, 2009a; Ellis & Larsen-Freeman, 2006). Motivasyonun ikinci dil edinimindeki etkisi de farklı değildir. Bu nedenle, güdülenmenin ikinci dil öğrenme alanındaki rolü, çeşitli güdülenme kuramları esas alınarak geniş ölçüde araştırılmıştır. İkinci dil ediniminde güdülenmenin etkisi son birkaç on yılda çok fazla ilgi görmesine rağmen, Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) öğretiminde öğrenci başarısı ile güdülenme arasındaki ilişkiye çok az dikkat edilmiştir. Bu nedenle, güdülenmenin EAP derslerindeki rolü alanyazınında iyi bir şekilde ortaya konulamamıştır. Motivasyonla ilgili pek çok teorinin arasından, bu araştırma projesi, motivasyona ilişkin birçok boyutu bütünleştirdiği için "İkinci Dil Motivasyon Öz Sistemi'ni (L2MSS) temel almaktadır (Dörnyei, 2005, 2009). Bu çalışmada "L2MSS" i esas alan bir anket uyarlanmış ve geçerliliği test edilmiştir (Taguchi, vd., 2009; Papi, 2010). Uyarlanan bu motivasyon anketi, İstanbul'da İngilizce eğitim veren bir vakıf üniversitesindeki Akademik Amaçlı İngilizce (EAP) dersine kayıtlı 385 lisans öğrencisine uygulanmıştır. Veri analizi, EAP dersindeki öğrencilerin motivasyonu ve başarısı arasında olumlu bir ilişki olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Akademik Amaçlı İngilizce, EAP, L2MSS, Ideal L2 Self, Ought-toL2 Self, İkinci Dil Edinimi, Bireysel Farklılıklar
The present study investigates the relationship between EFL learners' motivation and their achievement levels in an English for Academic Purposes (EAP) course at university level. Motivation is considered to influence individuals' interest and determination in fulfilling a specific task or pursuing an activity (Dörnyei, 2009a; Ellis & Larsen-Freeman, 2006). Acquiring a second language (L2) is no exception. Therefore, the role of motivation in the field of L2 learning has been researched extensively following various theories of motivation. Although L2 motivation has received much attention over the last few decades, little attention has been paid to the role of motivation in the achievement of learners in EAP contexts. Hence, the role of motivation in EAP Courses is not well documented. Therefore, the main purpose of this study is to analyze the effects of motivation on achievement within the context of EAP. From among many theories dealing with motivation, this research project is mainly grounded in the "L2 Motivational Self System" in that it integrates multiple dimensions of motivation (Dörnyei, 2005, 2009). A questionnaire, based on L2MSS, was adapted from existing instruments and validated for the purpose of this project (Taguchi, et. al., 2009; Papi, 2010). It was administered to 385 undergraduate EFL learners enrolled in an EAP course at a private university in İstanbul. Data analysis revealed a positive relationship between motivation and achievement levels in an EAP course. Key Words: Motivation, English for Academic Purposes, EAP Courses, L2 Motivational Self System, L2MSS, Ideal L2 Self; Ought-toL2Self; L2 Learning Experience, SLA, Individual Differences