Tez No | İndirme | Tez Künye | Durumu |
9545 |
Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
|
Havayollarında uçuş çizelgeleme sistem tasarımı ve Türk Hava Yollarında (THY) bir uygulama / Yazar:A.NURİ BAŞOĞLU Danışman: PROF. DR. MEHMET GÜNEŞ GENÇYILMAZ Yer Bilgisi: İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Üretim Yönetimi Ana Bilim Dalı Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control Dizin:Hava yolları = Airlines ; Otomasyon = Automation ; Uçuş planlaması = Flight planning ; Yönetim sistemleri = Management systems |
Onaylandı Doktora Türkçe 1990 193 s. |
ÖZET Havayollarında Uçuş Planlaması oldukça karışık çalışmaları içermektedir. özellikle üzerinde çalışılacak veriler çok hacimli olduğu için yapılacak is daha ağır olmaktadır. Planlamanın hızla ve doğru olarak gerçekleşmesi iyi bir bilgisayar modeline dayanmaktadır. Uçuş Planlamasında 3 önemli asama vardır, Tarife Hazırlanması. Tur Oluşturma ve Ekiplerin Turlara Atanması- Daha sonra kontrol ve değişikliklerin uyarlanması aşaması gelmektedir. Bu çalışmada odak nokta Optimal Tur oluşturma olarak seçilmiştir. Tur oluşturma için birbiri ile ilişkili pekçok algoritma hazırlanmış ? test edilsis ve bir kısmı kullanılmaktadır. Algoritmaları 2 gruba bölmek mülkündür. i, Sezgi sel yaklaşımlı Tur inşa mantığı içeren "Ağ Ayrıştırma" model i 2, "Küme Ayrıştırma" mantıklı O- i programlama modelleri "Küme Ayrıştırma'* grubunda Gar-F inkel 'in Dai-Sınır algoritması uygulanmıştır. "Düzeltilmiş Simplex" özel bir takını eklerle uyarlanmıştır. Ayrıca "Blok Si rop lex" ve "Tamsayı Simplex" adlı iki farklı algoritma geliştirilmiş küçük modellerde test edilmiştir» "Tamsayı Simplex" ile başarılı sonuçlar alınmıştır» THY-EBÎM su anda "Ağ Ayrıştırma" modeli ile "Dal -Sınır"' modelini kul 1 artmaktadır. | |||
SUMMARY Activities carried out in an Airline Company is too complex, due to huge data sets data manipulation needs some special tools. Achieving an accurate result quickly must be based on a well- designed mathematical model. Planning Phases could be divided into 3 parts such as. Preparation of Tariffs " Tour Buildind and Tour-Crew Assignment, Also an extra effort for modification and control should take pl ace. The Focus in cur study is Optimal Tour Building with regard to sofflB rsgul sstions. For this purpose sany algorithms had besn developed, tested, Algorithms raay be put in two different categories. İ - A heuristic algorithm based on ""Graph Partioning" 2 - "Set Partioning '" 0~i programming models» A Branch-Bound algorithm developed by Barfinkel IfSl is coded. "Revised Simplex" algorithm with special improvements and special dsts. structure had been applied that generate optimal sndt integer (not always) solutions. Beside an algorithm called "Block Simplex" can generate integer. but not optimal solution. "Integer Simplex" ©ay give optimal and integer solutions - but its time performance is not tested on large scale programs» Currently THY-Data Processing Center utilise "Sraph Partioning" and "Branch-Bound" reodels» vi |