Tez No İndirme Tez Künye Durumu
97257 Bu tezin, veri tabanı üzerinden yayınlanma izni bulunmamaktadır. Yayınlanma izni olmayan tezlerin basılı kopyalarına Üniversite kütüphaneniz aracılığıyla (TÜBESS üzerinden) erişebilirsiniz.
Yeni bir medya olarak internette etkin reklamcılık / Effective advertising on internet as a media
Yazar:AYDIN ÖZÖN
Danışman: PROF. DR. HALUK GÜRGEN
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Sanatları Ana Bilim Dalı
Konu:Reklamcılık = Advertising ; İletişim Bilimleri = Communication Sciences
Dizin:Medya = Media ; Reklamcılık = Advertising ; Reklamlar = Advertisements ; İnternet = Internet
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2000
92 s.
YÜKSEK LfSANS TEZ ÖZÜ YENÎ BÎR MEDYA OLARAK ÎNTERNETTE ETKÎN REKLAMCTLTK Aydın Özön îletişim Sanatları Anabilim Dalı Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şubat 2000 Danışman: Prof. Dr. Haluk Gürgen Kitle iletişim araçları tarihsel süreç içinde kendilerini yeniler ve geliştirirler. Bu süreç boyunca yeni medya araçları teknolojik gelişmelerle diğerlerinin yanında yerini alır. Günümüzde çok popüler olan ve popülerliliği her geçen gün daha çok artan yeni medyalardan biri olan internet medyasının teknolojik gelişimi ve hedef kitlesinin büyüme hızı, geleneksel medyalara oranla en hızlı olanıdır. Internet, ilk yaratıldığıda bilgiye ulaşım için kullanılan yerel ağlardan oluşuyordu. Şimdi ise evrensel iletişim açısından en etkin olan medyadır. Geleneksel medyaya göre farklılıklar göstermesi, hem görsel tasarımcıları hem de reklamcıları bu yeni medya üzerine çalışmaya şevketti. Varolan geleneksel modeller bu yeni medyaya uygulanabil di mi, ya da bu modeller çeşitli adaptasyonlara uğrayabildi mi? Teknolojik olarak ken dini yenileyen ve kendi içinde yeni iletişim uygulamaları yaratan internet medyası, yeni uygulamalar için hangi pazarlama stratejileri geliştirdi. Bu tezde bu sorular cevaplanacak ve internet nasıl etkili bir reklam aracı olarak kul lanılacağı açıklanacaktır.
Ill ABSTRACT EFFECTIVE ADVERTISING ON INTERNET AS A NEW MEDTA Aydın Özörı Communication Sciences Major Anadolu University Institute of Social Sciences, February 2000 Advisor: Prof. Dr. Haluk Gürgen Mass communication tools update and develop themselves in historical process. During this process, new media tools take their place among the others with their technological development. Technological development of the internet media, a very popular communication tool today and its popularity increases every day and it's target market's rate of growth is the fastest among traditional media. Internet esed to consist of local area networks used for access to information when it was first created. Nowadays it is the most effective media in global communica tion. This differentation from the traditional media forced the visual designers and advertisers to work upon this new media. Could traditional media models be aplied to this new media or could these models undergo that already exist be aplied varius adaptations? What marketing strategies did the internet media, which technologi- caly updated themselves and created new communication aplications within them selves, develop for the new aplications? In this thesis, these questions will be ansvered and the way of using internet as an effective advertising toll will be explaided.