Tez No İndirme Tez Künye Durumu
603316
Araçsal ağlar için ortam erişimi analizi / Media access analysis for vehicular networks
Yazar:OSMAN TOKER
Danışman: PROF. DR. MEHMET SERDAR UFUK TÜRELİ
Yer Bilgisi: Yıldız Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Haberleşme Bilim Dalı
Konu:Elektrik ve Elektronik Mühendisliği = Electrical and Electronics Engineering
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2019
64 s.
IEEE 802.11p protokolü, MAC katmanındaki çekişmeli öncelikli hizmet kalitesi (QoS) için geliştirilmiş dağıtılmış kanal erişimi (EDCA) mekanizması kullanan araçsal ağlarda (VANET) kablosuz erişimi desteklemek üzere hazırlanmış bir standarttır. IEEE 802.11p protokolü dahilinde kullanılan EDCA mekanizması, dört erişim kategorisi (AC) tanımlamaktadır. Her bir AC kuyruğu, kendi EDCA parametrelerini kullanarak iletim fırsatları (TXOP) için mücadele etmek üzere gelişmiş dağıtılmış kanal erişim fonksiyonuna (EDCAF) sahip bağımsız istasyon olarak çalışır. Bu çalışma, araçsal ağlar için IEEE 802.11p geliştirilmiş dağıtılmış kanal erişim fonksiyonunun performansını paket büyüklüğünün değişimi göz önüne alınarak hesaplamak adına analitik bir model sunmaktadır. Elde edilen performans modeli MATLAB ortamında icra edilen simülasyonla doğrulanmıştır.
The IEEE 802.11p protocol is a standard designed to support wireless access in vehicle environments (WAVE) or vehicle Ad-Hoc vehicle networks (VANET) using the Enhanced Distributed Channel Access (EDCA) mechanism for contention-priority Quality of Service (QoS) in the MAC layer. The EDCA mechanism used within the IEEE 802.11p protocol defines four access categories (AC). Each AC queue operates as an independent station with enhanced distributed channel access function (EDCAF) to contend transmission opportunities (TXOP) using its own EDCA parameters. This study provides an analytical model for calculating the performance of the IEEE 802.11p distributed channel access function for vehicular ad hoc networks by considering the change in packet size. The obtained performance model was confirmed by simulation performed in MATLAB environment.