Tez No İndirme Tez Künye Durumu
97071
İlköğretim öğrencilerinin sosyal becerilerini geliştirmede dramanın etkisi / The Effect of drama on improving elemantary school students social skills
Yazar:AYŞE KOCAYÖRÜK YAYA
Danışman: PROF. DR. YILDIZ KUZGUN
Yer Bilgisi: Ankara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eğitimde Psikolojik Hizmetler Ana Bilim Dalı / Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:Drama = Drama ; Eğitim = Education ; Eğitim psikolojisi = Education psychology ; Sosyal Beceri Envanteri = Social Skills Inventory ; Sosyal beceri = Social skill ; Yaratıcı drama = Creative drama ; Öğrenciler = Students ; İlköğretim = Primary education
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2000
84 s.
8u araştırmada drama ile eğitim programının, öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine etkisi incelenmiştir Araştırmanın denekleri, Ankara Yasemin Karakaya İlköğretim Okulu, ortaokul birinci, ikinci, üçüncü sınıflarında okuyan öğrencilerdir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen Sosyal Beceri Ölçeği öntest olarak uygulanmıştır. Test ölçümünden en düşük puan alan 34 öğrenciden tesadüfi seçimle 16 öğrenci deney grubuna, 18 öğrenci de kontrol grubuna atanmıştır. Oluşturulan deney grubuna iki hafta süreyle drama etkinlikleriyle önceden belirlenmiş temel sosyal beceriler verilmiştir. Aynı süre içinde kontrol grubundaki öğrencilere hiçbir işlem yapılmamıştır. Deney grubuna uygulanan eğitim programın bitiminden bir hafta sonra aynı ölçek iki gruba da son test olarak verilmiştir. Deney ve kontrol gruplarıma ön test ve son test ölçümlerinden elde ettikleri puanlara split plot desene uygun tekrarlanmış ölçümler için çift yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Analizlerin sonucunda, drama üe yapılan eğitim programınm öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin gelişmesinde etkili olduğu bulunmuştur.
The purpose erf this study is to find out whether drama training is effective of development of social skills of students. Subjects were 6, 7 and 8ih grade students, in Yasemin Karakaya secondary school. Social Skill Scale which was develop by author was applied to the subject as pre-test. Acording to result of Social Skill Scale, 16 subject were selected to experiment grup and 18 subject were selected to control group by randomly. While drama training was applied to experiment group, there is no any application to control group. Then Social Skill Scale was applied to both experiment and control group as post-test. Pre-test and post-test scores of experimental and control groups were analyzed with split-plot design. Results showed that, social skill training program with drama is effective of development of social skills of students in experimentalgroup.