Tez No İndirme Tez Künye Durumu
476062
Exploring the relationship between college students' mobile phone affinity and their mobile phone usage / Üniversite öğrencilerinin mobil telefon kullanımları ile mobil telefon ilginlikleri arasındaki ilişkinin keşfedilmesi
Yazar:HACER BİLÜ
Danışman: PROF. DR. İBRAHİM SONER YILDIRIM
Yer Bilgisi: Orta Doğu Teknik Üniversitesi / Enformatik Enstitüsü / Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalı
Konu:Bilim ve Teknoloji = Science and Technology ; İletişim Bilimleri = Communication Sciences
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
İngilizce
2017
88 s.
Mobil telefonlar her an ve her yerde kullanılabilmeleri sayesinde günlük hayatımızın bir parçası haline geldi. Kullanıcılara çeşitli özellikler sunarak arama ve mesajlaşma özeliklerinden çok daha fazlasını sağlayan cihazlara dönüştüler. Ayrıca önceki çalışmalar, mobil telefonların avantajları olduğu kadar dezavantajları olduğunu da göstermektedir. Kullanıcılar cep telefonlarına bağımlı hale geldiler ve mobil telefonlarından ayrı kaldıklarında negatif duygular hissediyorlar. Buna ek olarak, mobil telefon kullanımı üniversite öğrencilerinin akademik performansını doğrudan/dolaylı etkileyerek akademik başarılarının düşmesine neden olmaktadır. Yine de üniversite öğrencilerinin mobil telefon kullanım davranışlarını inceleyen çalışmalara ihtiyaç vardır. Bu çalışma, öğrencileri cinsiyeti ve kullandıkları mobil uygulama türleri ile mobil telefon ilginlikleri arasındaki ilişkinin derecesini araştırmayı amaçlayan Nedensel- Karşılaştırma araştırmasıdır. Veriler internet üzerinden Mobil Telefon İlginlik Ölçeği ve Öğrencilerin Demografik Bilgilerinden oluşan bir anket ile 19-29 yaşları arasındaki 252 katılımcıdan toplandı. Buna ek olarak veriler, ODTÜ'de çevrimiçi bir lisans dersi olan ve öğrencilere temel bilgi teknolojisi kavramlarını ve uygulamalarını tanıtan "Introduction to Information Technologies and Applications" dersi üzerinden toplandı. Çalışma sonucunda kadınların mobil telefonlarını Bağımlılık, Kaygılı Bağlanma ve Güçlendirme yönlerinden erkeklerden daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca, sosyal medya mobil uygulaması kullanan öğrenciler Bağlanabilirlik, Kaygılı Bağlanma ve Bağımlılık yönlerinden daha fazla cep telefonu kullandığını bildirdiler.
Mobile phones have become a part of our everyday life thanks to being used anytime and anywhere. They offer many features to users, which have turned them into devices that used for much more than calling and messaging. Moreover, previous studies indicate that mobile phones have drawbacks for users as well as benefits. Users have become addicted to their mobile phones and they experience negative emotions in case of separation from them. In addition, the use of mobile phones directly/indirectly affects the academic performance of college students which results in the decline of academic achievement. Thus, there is a need for studies that examining the mobile phone usage behaviors of college students. This study is a Casual-Comparative research which aims to investigate the extent of the relationship among students' mobile phone affinity and their gender and type of their mobile application usage. The data was collected via Internet as an online survey which consists of Mobile Phone Affinity Scale and Student's Demographic Information from 252 participants aging 19 to 29. In addition to this, the data was collected over the course "Introduction to Information Technologies and Applications" which is an online undergraduate course at METU introducing basic information technology concepts and applications. As a result of the study it has been found that females use mobile phones more than males on three dimensions; Addiction, Anxious Attachment, and Empowerment. Additively, students who use Social Media mobile app reported more mobile phone usage in terms of Connectedness, Anxious Attachment, and Addiction.