Tez No İndirme Tez Künye Durumu
207115
Genetik determinizm, insan davranışları ve eğitim / Genetic determinism, human behaviours and education
Yazar:EMET ÖZTÜRK
Danışman: PROF.DR. TURAN GÜVEN
Yer Bilgisi: Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Biyoloji = Biology ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
57 s.
ÖZET GENET?K DETERM?N?ZM, ?NSAN DAVRANISLARI VE EĞ?T?M Öztürk, Emet Yüksek Lisans, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danısmanı: Prof. Dr. Turan GÜVEN Mart ? 2007 Bu arastırma, ?moleküler genetik?, ?rekombinant-DNA teknolojisi? ve ?genetik mühendisliği biyoteknolojisi? gibi yeni bilim dallarının gelismesi ile ortaya çıkan ?genetik determinizm? veya ?nörogenetik determinizm? eğilimlerinin Batı'nın bilim literatürüne giren çalısmalarını göstermek ve bunları eğitim açısından değerlendirmek için yapılmıstır. ?nsan davranıslarının genlerle kontrol edildiğini, insan iradesinin çok sınırlı olduğunu bu yüzden sorun olusturan davranıslarından ötürü sorumlu tutulamayacağını ve davranısların ancak genlerin değistirilmesiyle düzenlenebileceğini savunan biyolojik determinizm derinlemesine ele alınmıstır. Genetik determinizmi savunanların eğitime bakıs açıları ve eğitimin gerekliliğine inanıp inanmadıkları yansıtılmıstır.
ABSTRACT This search has completed in order to understand, molecular genetics, recombinant DNA technology and genetic engineering biotechnology. In those days, new scientific developments are coming into being such as genetic determinism and neurogenetic determinism. As we know European scientific studies play important role in new developments. This study combines European studies and their effect on education. According to studies, human behaviours are controlled by genes. Human commands are limited for this reason they can not be responsible for their complex behaviours and only human behaviours are changed by changing their genes so biological determinism is examined in order to show the importance of genes. The people who accepts the idea of genetic determinism give importance to education and their point of view about education is very important and this study reflects their ideas about what they think about education and also the necessity of education.