Tez No İndirme Tez Künye Durumu
227567
Pera'da resim üretim ortamı 1844-1916 / Pera as a painting milieu (1844-1916)
Yazar:SEZA SİNANLAR
Danışman: PROF. DR. GÜNKUT AKIN
Yer Bilgisi: İstanbul Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sanat Tarihi Ana Bilim Dalı / Sanat Tarihi Bilim Dalı
Konu:Güzel Sanatlar = Fine Arts ; Sanat Tarihi = Art History
Dizin:Pera = Pera ; Resim dersi = Painting lesson ; Resim eleştirisi = Painting criticism ; Resim sanatı = Painting art ; Resimler = Pictures ; Ressam dernekleri = Painter associations ; Ressamlar = Painters ; Sanat eleştirisi = Art criticism ; Sanayi-i Nefise Mektebi = Academy of Fine Arts
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2008
286 s.
Bu tez 1844-1916 yılları arasında Pera merkezinde gelişen Resim Üretimini araştırmak üzere yapılmıştır. Araştırma kapsamında Pera'da yapılmış sergileri gösterir yeni bir sergi listesi çıkarılmış, sanatçı atölyelerini, sergi mekanlarını ve de resim araç gereçlerinin satıldığı dükkanları gösterir bir yerleşme planı oluşturulmuştur. Çalışmada A. Kamil, R. Delbeuf, L.C. Prétextat ve A. Thalasso'nun resim konulu yazılar incelenmiş, yazarların konu ettikleri, ?Osmanlı Resmi? ve ?Osmanlı'da Resim?, ?Osmanlı Sanatçıları? ya da ?Osmanlı olmayan Sanatçılar? şeklindeki tanımlamaları tez içinde tartışmaya açılmıştır. Pera'daki çok kültürlü yaşama paralel olarak, çok kimlikli Osmanlı yapısının gelişmekte olan Resim Sanatına ve de resim ortamına katkıları değerlendirilmiştir.
This treatise is focused on the artistic production in the hearth of the Pera between 1844-1916. All of our studies, along with a new catalog establishing artist activity during the above mentioned time period, reveal the environmental factors of the Pera. An idea of the concept of painting, necessary points tastes are taken from writing of A. Kamil, R. Delbeuf, L.C. Prétextat and A. Thalasso?s writings. The concepts treated from time to time like ?Ottoman Painting?, ?Painting in Ottomans?, ?Ottoman Artists? and ?Foreigner Artists? by these writers are brought into sharp relief. It is observed that the multicultural origin of Pera as well as the multinational structure of the Ottoman Empire affected both painting and the painting milieu.