Tez No İndirme Tez Künye Durumu
407770
25. dönem milletvekili genel seçiminde siyasal partilerin basın ilanlarında sözel ve görsel mesajlara yönelik bir içerik analizi / A content analysis on the political parties' print ads for turkish general election in 2015: A study on the verbal and visual messages
Yazar:EMRAH BAŞER
Danışman: PROF. DR. RASİME AYHAN YILMAZ
Yer Bilgisi: Anadolu Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı
Konu:Reklamcılık = Advertising ; Siyasal Bilimler = Political Science
Dizin:Basın ilanı = Press advertisement ; Görsel materyaller = Visual materials ; Mesaj = Message ; Mesaj aktarımı = Message transfer ; Milletvekili = Deputy ; Reklamlar = Advertisements ; Seçimler = Elections ; Siyasi partiler = Political parties ; İçerik analizi = Content analysis
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2015
118 s.
Bu çalışma 7 Mayıs – 14 Haziran 2015 tarihleri arasında 25. Dönem Milletvekili Genel Seçiminde seçmenleri etkilemek için yayımlanan siyasal reklamların sözel ve görsel mesaj içeriklerinin belirlenmesine yöneliktir. Bu kapsamda Türkiye'de yayımlanan Hürriyet, Posta, Sabah, Sözcü ve Zaman gazetelerinde yer alan AKP, CHP, MHP ve BTP'ye yönelik siyasal reklamlar içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Toplamda, 97 adet basın ilanına ulaşılmıştır. Bu çalışmanın amacı, siyasal partilere ait basın ilanlarının sözel-görsel mesaj içeriğini ve işlenen konuları ortaya çıkarmaktır.
This study examines the verbal and visual message contents of political advertisements that was published during Turkish General Election campaign, between 7 May – 14 June 2015. The study employed content analysis method and focussed on the political advertisements of AKP, CHP, MHP and BTP, published in Turkish newspapers (Hürriyet, Posta, Sabah, Sözcü and Zaman). In total, 97 print ads were collected. The aim of this study is to explore the topics framed in the print ads and unveil verbal-visual message content in these ads.