Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
387307
|
|
Spatio-temporal data management for vehicular traffic databases in high-performance computing environments / Yüksek başarımlı hesaplama ortamlarında araç trafiği veri tabanları için konum-zamansal veri yönetimi
Yazar:METE UĞUR AKDOĞAN
Danışman: DOÇ. DR. ADİL ALPKOÇAK
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Yazılım Mühendisliği Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control
Dizin:
|
Onaylandı
Doktora
İngilizce
2014
106 s.
|
|
Trafik sıkışıklığı her gün bir çok insanın hayatını etkileyerek, bu problemin
önemini arttırmaktadır. Bu problemin çözümü trafik verilerinin dikkatli ve detaylı
analizinde yatmaktadır. Detaylı trafik analizlerinin yapılabilmesi için bu tez bir araç
trafiği veri tabanı (ATVT) önermekte ve gerçekleştirmektedir. Hali hazırda mevcut
olan hareketli nesne veri tabanları ve iz-düşüm veri tabanlarından farklı olarak
ATVT araç bazlı ve geniş ölçekli konum verilerini verimli bir biçimde
işleyebilmektedir. Bundan başka ATVT trafik akışı hakkında detaylı bilgi
edinilmesini temel soruları tanımlayarak bunları MapReduce programlama yaklaşımı
ile gerçekleştirmektedir.
Yapılan deneylerin sonuçları ATVT'nin şehir büyüklüğündeki bir ölçekte her
aracın seyahat süresi içindeki verilerini her saniye için başarılı bir şekilde
işleyebildiğini göstermiştir. Sonuçlar sistemin ölçeklenebilirliğini desteklerken
sorguların gerçekleştirilmesinden elde edilen bulgular ATVT'nin trafik veri analizini
tatmin edici bir sürede başarabildiğini sergilemiştir. Bu çalışma ATVT trafik
verisinin performanslı bir şekilde elde edilebilmesi için ölçeği ile taneselliğinden
ödün verilmesinin gerekmediğini göstermiştir.
|
|
Traffic congestion affects several people lives every single day, making the
congestion a crucial problem. Solution to this problem resides in a careful and
detailed analysis of the traffic data. In order to make a detailed and accurate traffic
analysis, this dissertation proposes and implements a vehicular traffic database
(VTDB). Compared to the data aggregation of existing approaches as moving objects
or trajectory databases, VTDB originally handles large-scale fine-grained position
data efficiently. Moreover VTDB defines fundamental queries of traffic flow and
implements them with MapReduce programming approach in cluster-computers
environment.
The experiments show that VTDB can successfully handle the data of individual
vehicles for each second of their travel time in a citywide-scale. While the results
exhibits the scalability of the system, the implementation outcomes of queries show
that traffic data analysis with the VTDB can be accomplished in a satisfactory period
of time. This study proves that there is not necessarily a tradeoff connection between
either performance issues and granularity nor scale of traffic data. |