Tez No |
İndirme |
Tez Künye |
Durumu |
213084
|
|
Acil servis mimarisi / Emergency department design
Yazar:SERPİL KARATAŞ CIPLAK
Danışman: PROF.DR. ATİLLA CİMCOZ
Yer Bilgisi: Dokuz Eylül Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Bina Bilgisi Ana Bilim Dalı
Konu:Mimarlık = Architecture
Dizin:Hastaneler = Hospitals
|
Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2007
137 s.
|
|
Acil Servis hastanenin önemli bir bölümüdür. Acil servise başvuran hastalarınyaşadığı deneyimler hastanenin halkın gözündeki değerini önemli etkilemektedir.Acil servisin temel görevi kendisi gelen ya da yakınları tarafından getirilen çok acilya da acil hastaları kabul etmek, durumlarını stabil etmek ve tedavi içinyönlendirmektir. Acil servisler aynı zamanda afet durumunda , her bölge için, acileylem planı oluşturur ve yönetirler.Artan hasta akışı hastanelerin, acil servis alanlarını kapasiteye uygun olarakgenişleterek, yeniden planlanmasına neden olmuştur. Hastaneler acil servis alanlarınıgenişletme ve yeniden yapılandırma işleminde görsellik, beceri, esneklik, afetyönetebilirlik, güvenlik ve kaliteli hasta bakımı gibi bir dizi düşünceyle hareketederler.Acil servis planlamasında öncelikli hedef hastanın durumunu stabil etmek, teşhisikoymak ve hızlı bir şekilde servisten ayrılmasını sağlamaktır. Hemen hemen bütünacil servisler ambulans hastası girişi ve ayaktan gelen hasta girişi olmak üzere ikigirişe sahiptirler. Acil servisler aynı zamanda sosyal güvencesi olmayan hasta vesahipsiz insanların temel bakım aldıkları bir alandır.Diğer bir bakışla büyük ölçekli bir afette hastanenin gereksinimlerine yanıtverebilen bir acil servis tasarımı için mimar ve hastane yöneticileri yakın işbirliğiiçerisinde bulunmalıdır. Çözüm; gerektiğinde hasta bakım alanı olabilen geniş triajalanları, hasta yakınlarının bekleyebileceği geniş bekleme salonları ve genişleyebilensedye park alanları oluşturmaktır.Anahtar Sözcükler: Acil Servis Mimarisi, Hastane, Sağlık Yapıları Tasarımı, AcilServislerin Yeniden Yapılandırılması
|
|
The emergency department is an integral unit of a hospital.The experience ofpatients attending the emergency department significantly influences the publicimage of the hospital. Its function is to receive, stabilise and manage patients whopresent with a large variety of urgent and non urgent conditions whether self orotherwise referred. The emergency department also provides for the reception andmanagement of disaster patients as part of its role within the Disaster plan of eachregion.Increased patient flows are forcing changes in the design of hospital emergencydepartments, many of which have been stretched to capacity. As hospitals expandand renovate their emergency departments, they are guided by a number ofconsiderations, including visibility, flexibility, efficiencies, disaster planning,security and patient care.In planning an emergency department, the goal is to move people efficientlythrough the system, to diagnose and stabilize them quickly with minimal or nobacktracking. Virtually all emergency departments now have two entrances, one forpatients brought by ambulances and the other for walk-ins. Increasingly, elderly anduninsured people are using the emergency departments for primary or basic care.On another project, close collaboration provided the answer to a hospital's needfor a large-scale disaster without significantly overbuilding the department. Thesolution: Large triage rooms that can be combined to form treatment rooms, generousseating areas in family waiting rooms and extended stretcher holding areas.Key Words: Emergency Departmant Design, Hospital, Healthcare Buildings Design,Reconstruction of Emergency Departmants. |