Tez No İndirme Tez Künye Durumu
723880
Belirlenen e-eğitim ihtiyaçlarına yönelik çevrimiçi ve harmanlanmış olarak düzenlenen e-eğitimde, İngilizce öğretmenlerinin algıları, başarıları ve tutumları / Perceptions, achievements, and attitudes of English teachers in online and blended e-education for the preidentified e-educational needs
Yazar:NAZİME TUNCAY
Danışman: PROF. DR. HÜSEYİN UZUNBOYLU
Yer Bilgisi: Yakın Doğu Üniversitesi / Yurtdışı Enstitü / Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
Konu:Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control ; Bilim ve Teknoloji = Science and Technology ; Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin:
Onaylandı
Doktora
Türkçe
2012
337 s.
Bu araştırma, belirlenen e-öğrenme ihtiyaçlarına yönelik çevrimiçi ve harmanlanmış olarak düzenlenen e-eğitimde, ingilizce öğretmenlerinin algıları, başarıları ve tutumlarına etkisini bulmak için gerçekleştirilmiştir. KKTC'de 490 öğretmen ile gerçekleştirilen çalışmada, öğretmenlerin e-eğitim ihtiyaçları belirlenmiştir. Bu ihtiyaçlar teknoloji-tabanlı e-öğrenme ihtiyaçları, web-tabanlı e-öğrenme ihtiyaçları ve idari e-öğrenme ihtiyaçları olarak sınıflandırılmıştır. Bunu takibinde, 25 farklı ülkede gerçekleştirilen e-eğitim ihtiyaçları analizilerde araştırmacı öğretmenlerin e-öğrenme ihtiyaçlarını ve onların eğitim için tercih ettikleri eğitim platformlarını incelemiştir. Öğretmenlerin temelde bazı ortak ihtiyaçları olmasına rağmen, örneğin "E-sınav hazırlama bilgisi ve becerisi" gibi, onların bilgi ve becerileri arasında uçurum olduğu bulunmuştur. Gerekli e-öğrenme altyapısının oluşturulması için gerekli adımların atılmıştır. Literatür taramasından elde edilen bulgular aracılığı ile, bu uçurumları gidermek için kurslar düzenlenmesine karar verilmiştir. Bu kursların ise hizmetiçi eğitim çerçevesinde yürütülmesi KKTC Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile istişare içerisinde çalışılarak planlanmıştır. Evrensel bir yol izlenip, öğretmenleri e-öğrenmeyi derslerinde kullanmaya teşvik etmeye karar verilmiştir. Bu hazırlanan hizmetiçi eğitim, daha sonra diğer ülkelerde de kullanılabilecek şekilde planlanması ve global bir problem olan e-eğitim ihtiyacının karşılaştırılmasına karar verilmiştir. Müfredat hazırlanmış, 25 farklı ülkeden 117 uzmandan, geliştirilen çevrimiçi değerlendirme anketi yardımı ile görüşleri alınmıştır. Bu işlem 4 ay sürmüştür. Öneriler doğrultusunda, müfredatı yeniden yazdıktan sonra, kurs materyali hazırlanmış ve dikkatlice İngilizce öğretmenleri tarafından okutulmuştur. Daha sonra ise içerik 6 farklı ülkeden 51 uzman kontrol etmiştir. Edu 2.0 ders yönetiminin e-öğrenmede etkiliğini araştırmak için ilk önce Yakın Doğu Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğrencileri ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Belirlenen eğitim ihtiyaçlarına yönelik eğitim düzenlemek amacı ile E-Öğrenme Eğitimi ve Yönetimi kursu için Edu 2.0 ders yönetim sisteminin kullanılmasının iyi bir seçenek olduğuna karar verilmiştir. 6 ay süren bu çalışmalardan sonra VirtualNeu (Sanal Yakın Doğu Üniversitesi) ders yönetim platformu hizmete açılmıştır. Düzenlenen içerik ve materyaller VirtualNeu sisteme yüklenmiştir. Kurs ortamı 51 araştırmacı tarafından kullanılmış ve onların önerilerine göre yeniden düzenlenmiştir Araştırmanın çalışma grubunu, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul, lise, üniversiteler'de görev yapan ve yaşları 21- 61 arasında değişen 74 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Bu öğretmenlerden 37 tanesi çevrimiçi kursa katılmış, 37 tanesi de harmanlanmış kursa katılmıştır. Çevrimiçi ve harmanlanmış eğitim gruplarından oluşan karma bir grup Second Life eğitimlerine katılmıştır. Second Life eğitimlerine katılan öğretmenlerin sayısı 37 ve Second Life eğitimlerine katılmayan öğretmenlerin saysı 37'dir. Çalışmada ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çevrimiçi ve harmanlanmış e-öğrenme kursu tasarımında İşman Modeli ve Second Life programının kurs içerisinde uygulanmasında Garris Modeline göre gerçekleştirilmiştir. Edu 2.0 ders yönetim sistemi kullanılarak tasarlanan "VirtualNeu" plaformunda ve planlanan eğitim uygulamalarında esas alınan kuramlar: Yapılandırmacı öğrenme kuramı, nörofizyolojik kuram, simülatif gerçekçilik kuramı, sosyal öğrenme kuramı, çoklu zeka kuramı, bilişsel kuram, duyuşsal kuram, bağımsız çalışma kuramı, öğretimin endüstriyelleşmesi kuramı, etkileşim ve iletişim kuramı, yetişkin eğitimi kuramı, eşitlik kuramı ve değişim kuramı olmuştur. Araştırmada deney öncesinde ön-test, deney bitiminde son-test kullanılmıştır. Çevrimiçi ve harmanlanmış öğrenme grupları arasında gerçekleştirilen statistiksel hesaplamalar grupların yaşlarına göre, cinsiyetlerine göre ve okullarına göre anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Diğer yandan, Second Life programını kullanan ve Second Life programını kullanmayan gruplar arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Bu çok önemli bir sonuçtur. Çevrimiçi öğrenme ve harmanlanmış öğrenme ile ilgili daha çok araştırma gerçekleştirilmesi gereksizdir. Second Life programının farklı disiplinlere uygulanıp uygulanmayacağı araştırılmalıdır. Eğer uygun dağıtım yöntemleri kullanılırsa, hem çevrimiçi eğitim, hem de karma eğitim başarılı olacaktır. Çalışmanın öneriler kısmında, sistem yöneticileri, eğitimciler, araştırmacılar ve İngilizce öğretmenleri için öneriler sunulmuştur. Gelecek yüzyılın araştırma konusu, "Sanal Dünyalar" ve "onların eğitim üzerindeki etkileri" olacaktır.
This study is delivered to find the attitude, success, and perception of English Language Teachers toward blended and online e-learning courses about their e-learning training needs. E-learning training needs of teachers are defined in the research study carried out with 490 students in TRNC. These e-learning training needs are defined as technology-based e-learning needs, web-based e-learning needs, and administrative e-learning needs. Following this, a research study about global e-learning training needs in 25 countries, the researcher analyzed the needs of the teachers' e-education requirements and their preferred e-learner environments are carried out. Although, there were some common needs like "knowledge and skill of preparing e-quizzes", it is found that there was a divide among teachers' skills and knowledge. Hence, the necessary steps to develop the proper e-learning infrastructure required for e-Learning are taken. As a result of all the findings in the literature, courses are decided to be delivered to bridge these. These courses are planned collaboratively with the Ministry of Education, Youth and Sport to be carried out as in-service training. A global strategy is decided for moving towards and encouraging teachers towards deploying e-Learning for their courses. The syllabus is prepared and 117 experts from 25 countries have filled out the developed online questionnaire. This process ended in 4 months. After having rewritten the syllabus, course material is prepared and carefully proofread by English teachers and e-education experts. After this, 52 experts from 6 different countries evaluated the content. Re-edited content is uploaded to the VirtualNeu system. The course environment is used by 51 experts and is redesigned by the researchers according to their suggestions. For evaluating the effectiveness of the Edu 2.0 learning management system, a research study with Near East University, Computer Education & Instructional Technology students was carried out. To fulfill the predefined e-learning training needs delivering E-Learning Education and Management (ELEM) course on Edu 2.0 learning management system is decided to be a good choice. After 6 months of work, the last form of VirtualNeu (Virtual Near East University Portal) is published. Re-edited content and materials are uploaded to the system The study group consisted of 74 primary schools, high school, and university English Language Teachers, who are enrolled in the Turkish Republic of Northern Cyprus, The Ministry of National Education, Youth and Sports, and whose ages differed between 21 and 61. 37 of them attended the online course and 37 of them attended the blended learning course. And a mixed group of online and blended participants joined the Second Life classes. The number of teachers who have joined the Second Life classes was 37 and the number of teachers who have not joined the Second Life classes was 37. In the research study pre-test and post-test experimental design is used. Online and blended learning is designed according to İşman Model and the Second Life education is designed according to Garris Model. The theorems that were used in the Virtual Neu education platform and the planned education are Constructivist learning theory, neurophysiological theory, simulative realism theory, social learning theory, multiple intelligences theory, cognitive theory, affective theory, independent study theory, theory of industrialization of education, interaction and communication theory, adult learning theory, equity theory and the theory of change. Before the experimental pre-test and after the experiment post-test was used. The statistical results between online and blended learning groups showed that there is no significant difference between the different age groups, different sexes, different regions, and different schools' success, attitudes, and perceptions. However, a significant difference between the success of the English Language Teachers who have joined second life, and who have not joined second life is found. This is a very important result. The researcher suggests that further research studies should be carried out on what matters and any more studies about blended learning and online learning are not needed. If the proper delivery methods are used both blended and online education will be successful. In the recommendations section, suggestions for system administrators, trainers, researchers, and English Language teachers are presented. The next century's trend would be "Virtual Worlds" and "their impact on Education".